Снимка: БГНЕС

Експерти в новата дирекция за правата на пациентите към Министерството на здравеопазването вече обработват постъпили жалби от сигнали от граждани. Това съобщават от МЗ.

Новата дирекция ще помага както в контрола по спазването на правата на пациентите, така и ще може да разработва методологии, програми, стратегии, както и да предлага промени в нормативни актове.

"Практиката е показала, че проблемите на пациентите са многобройни. Винаги в МЗ са постъпвали много жалби, сигнали във връзка с допуснати пропуски, нарушения и проблеми в здравната система. Основна цел на новата дирекция е да предлага начини за решаването на проблемите на пациентите чрез законови средства", посочи Елена Болтаджиева, съветник в кабинета на министъра на здравеопазването.

Дирекцията ще има решаваща роля и при възникнали спорове между засегнатите страни в сектора.

Обсъжда се откриването на приемна, в която гражданите да могат да дискутират своите проблеми и заедно с експертите да търсят решенията им. Също така ще бъде създадена електронна поща, на която пациентите да могат да подават своите сигнали и жалби онлайн.

Временно изпълняващ длъжността директор на дирекцията за защита на правата на пациентите е д-р Цветолюба Генкова, началник на отдел "Организация и метoдология на медицинските дейности, здравни политики и стандарти" в Дирекция "Лечебни дейности" в МЗ. Общото между експертите в новата дирекция е опитът, който те притежават в работата с пациентските организации.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase