Снимка: Bloomberg TV Bulgaria

Всички се обърнаха към онлайн покупките - това е нормалната тенденция и за това не беше голяма трудност. Пандемията от Covid-19 по-скоро ни попречи с доставките и зареждането. Първите месеци след избухването на кризата бяха трагични, заяви Любомир Каменов, флорист, пред "Bloomberg TV Bulgaria Интервю".

"Има много забавяния по границите - доста време пътуват ТИР-овете на вносителите. Като цяло най-големи смущения произтичат от Нидерландия", добави той.

Каменов допълни, че стоката от гледна точка на производство намалява, но покупателната способност е все още почти същата както преди.

"Първите месеци на пандемията имаше закъснения с повече от седмица. Сега те са по 2-3 дни, но за съжаление все още стоката понякога умира по пътя"

От разговора стана ясно, че почти целият стокооборот на цветя в Европа преминава през Нидерлания.

"Еквадор и Кения произвеждат, като тяхната продукция преминава през стоковата борса в Нидерлания и оттам се преразпределя. Има и българско производство, което е доста свито и ограничено, но въпреки това търпи промяна вследствие на Covid", каза Каменов.

В момента се наблюдава повишение на цените на едро с поне 40-50%, коментира гостът, като допълва, че магазините се стараят да запазят крайната цена за потребителите, но доставната цена е твърде завишена.

По думите му имало е огромни скокове на цената на цветята по време на празниците през март и февруари - особено на 8 март покачването е било 100%.

Проблемът е, че нидерландците намалиха местното си производството и останалите държави, чиято продукция преминава през страната, също намалиха своето поради притеснения за намаляване на покупателната способност с цел да запазят цените, но се случило точно обратното, обясни Любомир Каменов.

Целия разговор може да видите във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase