Снимка: БГНЕС

Как ваксинацията ще се отрази на плановете ни за пътуване? Ще ни е необходим ли сертификат за това да се качим да борда на самолет?

Очакванията е прогнозите на пилота и авиожурналист Александър Богоявленски са, че точно това ще се случи през следващата година, след като няколко авиокомпании са се обявили за това ваксинацията да се превърне в задължителен елемент от пътуването.

Още по темата

"Не толкова, за да се подсигурят самите авиокомпании, колкото за да бъдат сигурни всички на борда, и пътуващите, от една страна, а пък и целият бизнес, от друга страна, че пътуванията ще могат да се осъществяват в една доста по-нормална среда", допълни той пред БНТ.

Според него, проблемът произтича от това, че липсва координация на действията между различните суверени, правителствата на отделните държави и в опитите си да налагат различни ограничителни мерки, те всъщност пречат на осъществяването на нормалните пътувания.

На този етап няма такива задължителни условия като ваксинация или отрицателен PCR тест, за да се качим на самолет, но всяка една държава, към която се пътува, може да има такива изисквания.

 "Към момента, почти 100% носенето на маски е задължително условие на борда", заяви Богоявленски.

По думите му, по отношение на въздушния сектор, в района на ЕС ситуацията остава най-драматична - трафикът е със спад от 70% и към момента, почти толкова, колкото е било и в началото на кризата, докато Азиатско-тихоокеанският регион е почти напълно възстановен. В Северна Америка нещата също се подобряват.

"Това да си на борда на самолет, е много по-безопасно, отколкото да си в един претъпкан от хора магазин в България, където мерките не се спазват", категоричен беше пилотът.

Бизнес пътуванията пострадаха най-силно, туристическите продължават да кретат, но големият проблем е липсата на координация, защото Европа не успя да наложи единни ограничителни мерки - смята Богоявленски.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase