Снимка: БДЖ/Павлин Карабельов

Преди 75 години на днешния ден за първи път теснолинейката достига Добринище – открива се последният участък от живописното трасе, свързващ Банско и Добринище. До днес курортния град в подножието на Пирин е крайна гара по маршрута и датата 9 декември 1945 г. се приема за рожден ден на малката железница, съобщават от БДЖ.

Тези последни 6 километра от 125-километровото трасе са изградени за две години, като активно доброволно участие взима цялото население на Добринище, водено от жаждата да се свърже с останалата част на страната посредством железницата. 

През последните години туристическият интерес към уникалното железопътно съоръжение нараства непрекъснато. През настоящата година БДЖ постави началото на своите намерения за развитие на услугата по живописното трасе, след като инвестира над 4 млн. лв. в сключването на договор за модернизация на част от локомотивите и реновира два вагона в бюфети. За организирането на специални атракционни пътувания се поддържат в движение парен локомотив и два ретровагона, като това е само малка част от плановете за развитие на теснолинейката.

По случай юбилея, по идея на Гражданско сдружение "За теснолинейката" и с помощта на служители на БДЖ от гара Септември, беше украсен влак „Родопи”, който днес преминава по маршрута в празнична премяна.
 
Самото изградаждането на Трансродопската теснолинейка започва преди 100 години, а първият влак потегля на 1 август 1926 г. – от Септември до Велинград. Поетапно в следващите две десетилетия са изградени останалите участъци, за да достигне линията до пиринския край.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase