Снимка: БГНЕС

Потребителите, клиенти на столичното парно като топлинен счетоводител, няма да бъдат принудени да инвестират наведнъж големи суми в нови дистанционни разпредели, топломери и водомери за топла вода, предава "Монитор". Те ще могат да ги изплатят разсрочено с минимални вноски. "Водя преговори за стоков кредит, така че 80-100-200 лева, колкото струват, да бъдат разсрочени в рамките на 10 години."

Това заяви изпълнителният директор Александър Александров на заседание на Комисията по инженерна инфраструктура и енергийно планиране към Столичния общински съвет, която изслуша тримата кандидат посредници - омбудсмани между потребителите и топлофикация.

От 25 октомври всички ново инсталирани уреди на клиенти на топлофикационните дружества трябва да бъдат с дистанционно отчитане, според европейска директива, транспонирана в българския закон за енергийна ефективност.

Още по темата

Никой обаче не иска насилствена смяна на уредите, като изтече срокът им на експлоатация, поясни Александров.

За 30 000 клиенти на топлинният счетоводител-топлофикация смяната ще стане безболезнено - на изплащане с малки суми към сметките. Столичното парно ще препоръча и на другите топлинни счетоводители, които правят дяловото разпределение на абонатите в София, същия подход. "Това да послужи за пример за другите топлинни счетоводители. Не искаме да тежим на бюджета на хората, разходът който те трябва да направят, да е минимален."

Факт е, че действително сметките за парно и топла вода не са най-разбираемите, призна директорът на столичното парно в отговор на оплакване на общински съветници, че не разбират фактурите си и изравнителните сметки. Генерал Мечков от БСП се оплака, че получава 120 лева месечна сметка за топла вода, която е необяснимо висока.

Методиката не е ясна както при електроснабдяването. Ние /топлофикация/ сме прост изпълнител на правилата, методиката на КЕВР, се оправда Александров и поиска общинският съветник да представи сметката си, за да бъде проверена.

Шефът на парното обеща „от утре (днес) започваме да дистрибутираме фактури, които са доста по-разбираеми“. Топлофикация вече показала тези фактури на няколко целеви групи, за да се увери, че те ги разбират.

Според Александров с навлизане на дистанционното отчитане на уредите за дялово разпределение , неяснотата на сметките щяла да изчезне, защото клиентите ще могат всеки месец да виждат колко топлинна енергия потребяват.

Коментари Напиши коментар

14

Анонимен

преди 5 месеца

Осигуряват сигурни клиенти на колекторските компании.

13

Айде сиктир

преди 5 месеца

А защо не е за сметка на предоставящ услугата. Аз не искам такъв уред, те го налагат. При тези обстоятелства те да ги купат. Не стига че топлофикация се издържа от наши данъци и сметките които ги плащаме сега искат до край да ни довършат.

12

толерастен демокраст

преди 5 месеца

Такива простотии няма никъде по света!