Снимка: pixabay
fallback

Частен инвеститор ще възстановява летището край Русе. Общинският съвет в града даде днес предварително съгласие общината да продаде без търг или конкурс летището край града в негова полза.

Условието за сключване на окончателен договор за продажбата е на фирмата да бъде издаден сертификат за инвестиции клас "А" от министъра на икономиката на България в срок до шест месеца.

На заседанието присъства и представител на дружеството, регистрирано в България, което е свързано с малайзийска компания.

Идеята на инвеститора е за възстановяване на дейността на "Летище Русе" и превръщането му в логистичен център с летище. В началото то ще бъде използвано и за авиационен център за обучение.

"Администрацията е осъществила връзка с тези малайзийски компании, за да се потвърди връзката с българските граждани, които ги представляват", коментира кметът на Русе Пенчо Милков.

Той заяви, че с днешното решение на Общинския съвет нито се прехвърля собственост, нито общината се обвързва по някакъв начин. По думите му то единствено дава възможност на тази компания да кандидатства за инвеститор клас "А". Ако тя получи този сертификат, продажбата ще се осъществи по цена, която ще определи общината.

"Ще защитим интересите на общината, ще отделим и средства за евентуално връщане на имота в наша собственост, ако до определено време не осъществят това, което предлагат", каза Милков, цитиран от БТА.

По думите му безспорно Русе трябва да се развива като град с всички видове транспорт и летището е необходимо.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase

fallback
fallback

Коментари Напиши коментар

10

баба мара

преди 4 години

ще го направят товарно летище контеинери тирове мръсотия шум до небесата иотново още по мръсен въздух над русе и второ забравих каква е религията вмалаизия

9

СВИНАР

преди 4 години

БАТЕ БОЙКО, ЗА КОЛКО КИНТА ЩЕ МУ ГО ПРОДАДЕТЕ?щЕ СТИГНАТ ЛИ ЗА КАЛИФОРНИЯ2

8

Mopcku_

преди 4 години

Как реши, че малаизийските компании нямат право да летят над Европа ? :) И да има такива, то със сигурност списъкът включва само някои авиолинии с лоша репутация, или машини, които не отговарят на изискванията на ЕС.Има логика да се развие като логистично летище. Не далече е това на Букурещ, но то със сигурност ще е и по-скъпо. Много съм далеч от мисълта, че скоро ще има пътнически линии до Русе. Погледнете Пловдив колко полета има дневно-от 0 до 3 максисум, а е отворено от няколко години.

fallback