Снимка: архив, Булфото

Бързият влак  от София за Свиленград престоя 47 минути в гара Искър по възникнала повреда в скоростомера на локомотива. От София е изпратен друг локомотив, с който влакът е продължил своето пътуване и в момента се движи със закъснение от 87 минути. Композицията е заминала с 40 минути закъснение още от Централна гара София, поради изчакване на локомотив от друг влак за обслужване на влака, съобщават от БДЖ.

Повредата в скоростомера на локомотива не е сериозна техническа неизправност, но по нормативни изисквания локомотивът не може да се движи без възможност за отчитане на неговата скорост.

Локомотивът е преминал през подемен ремонт в локомотивно депо на БДЖ и е в редовна експлоатация от месец юни. В конкретния случай скоростомера не е обект на извършения подемен ремонт.

Друго още по-голямо закъснение имаше вчера с бързия влак от София за Варна. Той престоя 175 минути в гара Търнак поради възникнала повреда в локомотива и извършване на последващ оглед от следствени органи. Предприети бяха действия по изтеглянето на влака с помощен локомотив и придвижването му до гара Варна, като престояващите във влака 186 пътника са превози с пътническа композиция, пътуваща от Карнобат за Варна.

Възникналата ситуация е вследствие на изтичане на нагорещено машинно масло от помощния трансформатор, което е причинило задимяване във въздушните филтри на локомотива и наложило неговото спиране.

Екипът на БДЖ се извинява на своите клиенти за този и други възникнали подобни инциденти, като информира че стартираните м. февруари и м. март обществени поръчки за извършване на подемен и капитален ремонт - общо на 30 локомотива, са на техните финални етапи и предстои възлагане на съответните дейности.

В ход е и процедура по наем на локомотивна тяга, с която в краткосрочен план да бъде покрит недостига на локомотиви. Допълнително, до края на годината предстои да стартира и още една процедура за капитален ремонт и модернизация на още 10 от наличните локомотиви.

Месец септември стартира и обществената поръчка за закупуване на до 10 нови локомотива, които са предназначени да оперират основно по линиите София-Бургас и София-Варна, като проектната им скорост е 160 км/ч. Влаковете по тези направления ще бъдат композирани с нови вагони, като процедурата за тяхното закупуване ще бъде обявена по същото време.
 

 

 

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 1 година

Китайците искаха да им се даде концесия за железниците. Щяхме да имаме високоскоростни влакове и завод за локомотиви - това презлагаха като условие.Ама ГЕРБ, нали няма да могат да крадат, отказаха.

17

БДЖ София

преди 1 година

Няма влакове нали купиха самолети F16.Пътниците ще летят това е положението.София нали работи метрото въпроса е решен.Превозите само с каруци по аутобана.

16

ГАНЧО.

преди 1 година

Да благодарим на безхаберното ръководство което унищожи БДЖ. В БДЖ в продължение на 30години некадърни политици се управляват в ръководство на структуроопределящо предприятие. Тези жалки същества успяха да унищожат БДЖ. То не бяха счетоводители от Метро, БСТ, фалирали Кремиковци специалисти и калпави юристи. Въобще политически протежета които се налапаха от скрап и продажба на локомотиви и вагони. Но няма кой да ги изправи до стената и да ги гръмне.