Снимка: БТА, архив

Около 200 млн. лв. приходи от винетни такси са заложени в бюджета на Пътната агенция за следващата година.

За тежкотоварни автомобили винетките ще важат до 16 август 2019 г., откогато влиза в действие тол системата и водачите им ще плащат тол такса. Други над 200 млн. лв. са планирани в републиканския бюджет от тол такси. Тези средства ще бъдат прехвърлени на АПИ за ремонт и изграждане на пътища.

Още по темата

Имаме готовност за зимното поддържане, каза регионалният министър Петя Аврамова в Габрово. Тя е в града за последния полуфинал на кампанията на МРРБ "Моят град е моята крепост", съобщиха от ведомството.

За областите, за които процедурите за избор на нови изпълнители не са приключени, договорите със сегашните фирми ще бъдат анексирани. В опорните пунктове са резервирани необходимите химикали. На прохода Шипка, като един от по-натоварените, ще има денонощно дежурство, така че по всяко време на денонощието да има информация за пътната обстановка.

140 млн. лв. са предвидени в бюджета на Агенция „Пътна инфраструктура“ за 2019 г. за свлачища по републиканската пътна мрежа.

В отговор на въпрос регионалният министър обясни, че целта на промените в Закона за регионалното развитие е регионите в България да се развиват еднакво и да няма отлив от един регион в друг, както е в момента в Северна България. Ще се работи в посока развитието й да е еднакво с това на Южна България. Една от мерките, които се планират, е доизграждането на магистрала "Хемус".

"Бизнесът търси добри пътища. Ние сме длъжни да ги осигурим. Инфраструктурата и пътищата трябва да изпреварят демографските процеси, за да останат хората там, където живеят, и да имат добра инфраструктура, по която да се движат. Инвестираме в Северна България. Вертикалните отсечки са не по-малко важни от магистралните, които свързват България", посочи Аврамова.

АМ "Русе-Велико Търново", скоростният път "Видин – Ботевград" и обходът на Габрово, заедно с тунела под връх Шипка, са едни от важните проекти, по които се работи и които са важни за развитието на Северна България.

Строителството на обходния път на Габрово се движи с добри темпове, но има малко забавяне заради намерени археологически находки и изкопни дейности. Работи се по четири от общо петте участъка на пътя. Последният, заедно с тунела под връх Шипка, е с индикативна стойност 520 млн. лв.

Коментари Напиши коментар

9

Мр гурбет

преди 6 месеца

Ми то тея талаве да не мислят че ще прорабонят в испания напрявиха тол пат и минават шепа коли. Тотален провял на власта. В Барселона хората каде ходят на работа секи ден директно отказват да плащат. Нашите политици трябва да се учат от грешките в увропа и така да с сме от начално нево по напред а не да достигаме на ново сьщия проблем. Трябва да има и конрол над това строетелсво че колко повече толко по се вдигат цените на патища на згради.

8

Анонимен

преди 6 месеца

А можеше и пет пъти повече да имат само от един конфискуван имот на политик ама то това значи сами на себе си нещо да конфискуват а така оборот на пари не се прави.

7

Анонимен

преди 6 месеца

Дали караш 1000 км. или 10 000 км плащаш еднакво винетка от 97 лв. Е това ако не е кражба. Пак бедните са спонсорите . 100% демокрасия и това ако не е видим резултат?