Снимка: архив, Булфото

Вътрешният министър Младен Маринов разкри няколко причини за войната на пътя, която води до стотици жертви годишно.

"Единият проблем e чисто финансов, тъй като за изграждане на пътищата са необходими много средства. Другият проблем са превозните средства, по-голямата част от които са стари и неотговарящи на условията. Третият много важен проблем е поведението на водачите, на които по някакъв начин им се внушава, че всичко друго е виновно, но не и самите те и това трябва да се промени", каза той пред "Монитор".

Още по темата

Според него ще има по-добър контрол, ако Законът за движение по пътищата се раздели на три - за движението, за пътните превозни средства и за водачите.

Попитан къде бърка България в организацията на движението по пътищата, Маринов коментира, че МВР се опитва да отговори на този въпрос, привличайки други институции.

"Наистина има проблеми с пътната безопасност и ние правим всичко възможно да влияем на този проблем. Той касае общата работа на много институции и може би има проблем в координацията", каза още Маринов и посочи, че хората трябва да разберат, че съдбата е в техните ръце, защото според статистика в 96% от случаите катастрофите са по вина на водачите.

"Основната ни дейност е да засилим контрола. Част от техническите средства вече са закупени и дават своя принос. Следващата стъпка е да изградим единен център за обработка на нарушенията, което ще повиши с 50% ефективността на тези средства", каза още министърът.

На въпрос дали има ефект от увеличаването на глобите по пътя, той отговори, че само по себе си то е добро, но трябва да е в комплекс от действия.

"Ако глобата е висока, но няма гаранция, че тя ще бъде платена, няма смисъл от нея. Трябва да има неотменност на наказания - т.е. ако някой е нарушил, той трябва със сигурност да си поеме отговорността", каза Маринов.

Попитан дали е "за" или "против" идеята за видеорегистратори във всяка кола, Маринов отговори, че я подкрепя.

"Така ще се избегнат много конфликти с останали участници в движението и ще помогне на нас като органи, които обслужват местопроизшествия. Мисля, че това ще действа дисциплиниращо на шофьорите, но законодателят ще реши", коментира той.

Коментари Напиши коментар

65

gele

преди 2 години

а у кревата няма ли да сложат видеорегистратори за да се види как е спал шофьора, а може и у толет....ната още по добре

64

Дими

преди 2 години

Когато колите не отговарят на изискванията... Има гратски транспорт, който е по евтин от това човек да ползва автомобил.

63

Преспов

преди 2 години

Пътят може да е причина за птп само ако става въпрос за дупка, или някакво друго несигнализирано нарушение на повърхността му. Всичко останало се свежда до умствените способности на водача на мпс.