Архив: Булфото

България вече е инициирала създаването на общ Балкански маршрут, което е първи по рода си проект за трансгранично сътрудничество между държавите в региона. Целта му ще бъде да привлече повече туристи от далечни и перспективни пазари към Югоизточна Европа. Ще се работи и за създаване на общ продукт, който да обединява вино, гурме, културен, балнео и СПА туризъм.

Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова при откриването на втория ден от конференцията за ролята и значението на Черноморския регион и връзката му с Дунавската стратегия. Форумът се провежда в курорта Албена с участието на Майкъл Христидис, генерален секретар на ОЧИС, и много други официални лица, съобщиха от Министерството на туризма.

България е активен участник в две много важни многонационални инициативи по линия на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество (ЧИС) и Дунавската стратегия, допълни министърът. Целта на двете програми е да задълбочи регионалното сътрудничество и да се засили видимостта на двата региона, което бе един от приоритетите на Българското председателство на Съвета на ЕС през 2018 г.

Имаме късмет да сме една от малкото страни, в които се пресичат Черноморският и Дунавският регион. Над 330 млн. души живеят около Черно море и над 115 млн. в Дунавския регион, каза тя.

Ангелкова припомни, че вчера във Варна се състоя среща на министрите с ресор туризъм от страните членки на ЧИС, което бе събитие клас "А“ от календара на Българското председателство на Съвета на ЕС. Участниците изразиха готовността си да работят съвместно за създаване на общ черноморски туристически бранд и за развитие на вътрешнокруизния туризъм в Черно море.

Те подписаха съвместна декларация от Варна, насочена към увеличаване на туристическите потоци между дестинациите и за превръщане на устойчивия туризъм в един от основните двигатели на социално-икономическото развитие в региона.

С промените в Закона за туризма и следвайки приоритетите на правителствената управленска програма, намалихме административната тежест за бизнеса  и гражданите с отпадането на 19 вида документа, които досега трябваше да се представят на хартиен носител, посочи още министърът.

Работим и за повишаване качеството на предлаганите туристически продукти, за да привличаме по-висок клас туристи. За да насърчим бизнеса, създадохме и Карта на инвестиционните проекти в туризма на България съвместно с общините, в която включихме над 30 перспективни и важни за туризма обекта, съобщи Ангелкова.  

Тя приведе рекордните статистики в сектора за последните години, които доказват, че поетият път е правилен. През миналата година България бе посетена от близо 8,9 млн. чуждестранни туристи, което със 7,6% повече спрямо 2016 г. - рекордна за цялата история на туристическата статистика у нас.

Приходите от международен туризъм през 2017 г. възлизат на близо 6,9 млрд. лв., което отново е рекорд и представлява над 9 на сто увеличени спрямо 2016-а. Почти 4,5 млн. туристи са от държави, които членуват в организацията за ЧИС, което е ръст с 6,5% спрямо 2016 г. Почти 3,5 млн. туристи от страни от Дунавската стратегия са посетили България през 2017 г., което е ръст от 4,7% спрямо 2016 г.

За първите 4 месеца на 2018 г. над 1 млн. туристи са посетили страната от страни членки на ЧИС и над 580 хил. от страни по Дунавската стратегия. Като отново бележим ръст с 11% спрямо първите четири месеца на 2017 г. Тези успешни резултати ни насърчават за още по-упорита работа за устойчиво развитие на туристическата индустрия и за сближаване на хората от тези региони, заключи министър Ангелкова.  

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase