Снимка: bgonair.bg

Автошколите се занимават с нещо, което не им е работа. Задачата на учебните центрове е да обучават водачите. Те трябва да бъдат първата цедка, първото препятствие, за недопускане на неподготвени хора на изпита. В момента изпитът е организиран така, че ако човек знае какво прави, никой не може да го накара да даде една стотинка с корупционна цел.

Това каза в Сутрешния блок на Bulgaria ON AIR шефът на агенция "Автомобилна администрация" Димитър Ганев в отговор на започната подписка от автошколите срещу изпитите в изолираните кабини на ДАИ.

Ганев беше категоричен, че не може да си обясни желанието на автошколите да се занимават с провеждането на изпита и напомни, че тежката дума по въпроса има законодателят, който в случая е министърът на транспорта. Именно той определя под чие чъководство да се провежда изпитът на водачите.

Несъгласие с мнението на Ганев обаче изрази Красимир Георгиев от Асоциацията за квалификация на автомобилистите в България. По думите му недоволството на автошколите е предизвикано от диктатурата, която налагали от агенцията.

"Години наред правят реформи, вкрават електронни изпити, компютри, пилеят се десетки милиони пари от българския държавен бюджет, а резултатът е нулев. Учебните центрове нямат желание да провеждат изпитите, но нямат и желание да работят с тази действаща администрация, която само харчи пари", каза Георгиев.

Той оптрави директни нападки към агенцията с твърдението, че често курсистите предпочитат да си купят изпита, отколкото да учат за него, тъй като такава възможност на практика съществува.

Ганев от своя страна заяви, че автошколите са онзи контролен орган, който трябва да гарантира, че даден курсист е подготвен за изпита преди да бъде допуснат до такъв. Шефът на "Автомобилна администрация" посочи, че е честа практика да не се провеждат занятия, които обаче после са вписани в документацията като провели се.

Вижте цялата дискусия във видеото на Bulgaria ON AIR

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase