Снимка: flickr

Хората да внимават, когато търговците им предлагат подаръчни пакети на промоция, съветва председателят на Комисията за защита на потребителите Димитър Маргаритов в навечерието на празниците и предстоящото пазаруване.

"Може да се окаже, че ако си купите същите тези стоки поотделно от друг търговски обект, те биха излезли и по-изгодно, независимо че продавачът ги анонсира като комплект в промоция с най-ниската възможна цена", коментира Маргаритов пред "Стандарт".

Експертите са се натъквали на случаи, в които има подвеждаща информация. Например, когато става дума за много висок процент намаление на цена, невинаги той е истински, тъй като за да бъде реален, трябва търговецът да е продавал стоката на старата цена поне месец.

Срещат са и случаи, в които цената се завишава буквално няколко дни преди да е направена промоцията. Това, което се случва по време на промоции през цялата година, е, че се разпространяват в много големи тиражи рекламни брошури на големите търговски вериги, в които има анонс за много изгодни стоки с голям процент намаление.

При проверки на комисията обаче експертите са установили, че част от тези стоки или изобщо не са били зареждани в съответните магазини, или са били налични в съвсем ограничени количества.

Друг трик е в големите хранителни магазини да пробутват на стълпотворението от забързани и предпразнично разсеяни купувачи стоки с изтекъл срок на годност. Опаковките с вмирисани продукти се подреждат сред годните и така вероятността да се забележи датата се изпарява, разкриват инспекторите.

От комисията уверяват, че ще продължат проверките в търговски обекти за това реални ли са намаленията и промоциите и ще инспектира дейността на туроператорите и турагентите, за да няма огорчени потребители при пътуванията.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase