Анелия Клисарова. Снимка: БТА

С близо две точки са по-високи резултатите през тази година на националното външно оценяване по математика в седми клас в сравнение с предходните години, макар че скалата за оценяване беше повишена. Това заяви министърът на образованието и науката Анелия Клисарова на брифинг при представянето на резултатите от националното външно оценяване в седми клас.

Според министъра подготовката за функционална грамотност и стимулирането на учениците да учат повече е дала резултат. По математика вдигнахме общия успех с 2 точки, а по останалите предмети оценките са подобни на тези от миналите година, коментира тя.

Миналата година оценка "среден 3" учениците получаваха при 18 точки, а сега същата оценка получават при постигнати 20. Въпреки това завишаване на критериите запазихме резултатите от миналата година, посочи още Клисарова.

Като положителен министърът оцени факта, че тази година все повече деца са избрали да пишат и по втория модул в Националното външно оценяване на 7 клас. По думите й това означава, че те са придобили по-голямо самочувствие и са имали желание да кандидатстват.

По математика от явилите се 58 026 ученици 6478 са отличници, 12 824 са със слаби оценки.

35 569 са седмокласниците, които са решавали и двата модула по предмета. Постигнатите резултати от учениците на изпита са по-добри в сравнение с предходната година. 2069 ученици за получили оценка "слаб 2" за представянето си на изпита, отличниците са 2210, а 93-ма ученици имат пълния брой от 100 точки.

Според статистиката, изнесена на брифинга, на външното оценяване по българските език са се явили 58 308 ученици, 4692 са получили отлични оценки, а 9805 имат оценка "слаб 2".

Клисарова обясни, че 41 592 са учениците, които са решавали допълнителния модул по български език. Резултатите при него сочат, че слабите оценки на учениците са 1,85%, или 770 ученици. Отличниците са 4082, 8 от които са получили максималните 100 точки.

По български език и литература най-висок среден брой точки е постигнат в София, най-слаб в Разград, Пазарджик и Плевен. В почти всички региони тази година резултатите са по-високи, но няма драстична смяна в местата на регионите при постиженията на учениците, заяви Евгения Костадинова, директор на дирекцията "Образователни програми и образователно съдържание" в МОН.

Тя допълни още, че на Националното външно оценяване по български език и литература учениците са се затруднили най-много при различаването на подчинено подложно и подчинено допълнително изречение, пунктуацията в сложното съставно изречение и различаването на вида на глаголна форма.

По математика по-голямата част от седмокласниците не помнят как се събират дроби, справят се по-добре по алгебра, отколкото по геометрия, трудно работят с проценти и не четат внимателно условията на задачите, заради което дават грешни отговори.

По "История и цивилизация" и "Биология и здравно образование" седмокласниците имат по-добри резултати от предходната година, но по "География и икономика", "Физика и астрономия", "Химия и опазване на околната среда" и чужд език учениците са се представили по-слабо.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase