Снимка: БГНЕС

"Ние от Гражданска инициатива за свободен градски транспорт протестираме не само срещу предложената тарифна политика от Столична община за цените на билетите, но и също така срещу двойното заплащане на градския транспорт, тъй като той до голяма степен се спонсорира от нашите данъци. Над 70% от бюджета на градски транспорт се спонсорира от държавата, от субсидии", заяви пред БГНЕС Любен Ханджиев - организатор на протест срещу евентуалното повишаване на цените на билета за градски транспорт в столицата. Гражданското недоволство бе пред сградата на Столичната община.

"Цената от 1,60 е напълно незаконна, това са установили вече два състава на Административен съд София, такава формула за изчисляване на цената няма, освен това цената на километрите за пробег е завишена”, коментира той. „Нашите опасения са, че жертва на увеличените с 40% цени за градския транспорт ще бъдат бедните граждани от обществото."

Антон Василковски, член на "Гражданската инициатива за свободен градски транспорт”, настоява за напълно безплатен транспорт. „Смятаме, че ЦГМ е напълно излишна институция. Тя се създава през 2008 г. от новото правителство на Бойко Борисов, и тогава цената се вдига от 1,80 лв. на 3 лв. и до ден днешен е така.” - Всички говорят колко пари трябва да се взимат от билети, а не колко се дава на превозвачите, колко тази цена е оправдана и защо преди 2008 г. е била с 60% по-малка. Настояваме за закриване на ЦГМ, оптимизиране на бюджета и управление не само на транспорта, но и на града, в който гражданите да участват и да могат да вземат решение”, заяви Василковски.

Орлин Емилов, също протестиращ, коментира, че цената на билета в момента също е висока. „Хората в България получават ниски заплати, няма как да платят тези разходи. В публичните отчети на „Централна градска мобилност” (ЦГМ) могат да се видят какви са разходите за поддържане на контрол, продажба на билети и т.н. Ако тези разходи отпаднат, билетите могат да станат безплатни”, заяви Емилов.

От организацията разчитат на гражданска подкрепа и от нея зависи до къде ще стигнат протестите. „Ние не сме НПО, не сме граждански активисти, ние разчитаме най-вече на българските граждани и на това те да разберат, че едно такова увеличение ще ги удари по джоба", завърши Ханджиев.

Коментари Напиши коментар

18

Анонимен

преди 2 месеца

До Неизбежна Революция - Не се разбра само Меркурият "ретрограден " ли е или не ?! Не се напъвай толкова с "революционните си въжделения" , защото за това се иска и акъл и смелост , а за 32г. се разбра че НЯМАТЕ нито едното , нито другото , и пак ще Ви КУПУВАТ за по 20лв. на изборите - Е ако сметнем и инфлацията нека да са 30лв. !!

17

Анонимен

преди 2 месеца

ЩЕ ПЛАЩАТЕ - Нали искате капитализъм и сте Европейци ! Никъде по света градският транспорт не е без пари , а онези билетчета от 6 ст. са отживелица на лошият соц. - При пазарната икономика ВСИЧКО СЕ ПЛАЩА !!!

16

Анонимен

преди 2 месеца

Да ходят пеш , по-здравословно е . Повечето са с коли и им е все тая колко е билета .