Снимка: БГНЕС

Заложените 360 млн. лв. за разширенията на метрото през „Подуяне“ и „Слатина“ са намалени на 217 млн. лв. в редакцията на Плана за възстановяване и устойчивост, съобщи кметът Йорданка Фандъкова.

Още по темата
Редакцията на Плана предвижда строителство само на 3-те км до кв. „Левски“ и изключва участъка през „Слатина“ до бул. „Цариградско шосе“.

Категоричната ми позиция, която защитих пред премиера и министъра на финансите, е, че завършването на третата линия на софийското метро не може да бъде отложено и се очаква от стотици хиляди софиянци. Освен това отрязването на 143 млн. лв. от метрото е изключително рисково за реализацията на националния план, защото за разлика от всички останали проекти, метрото е напълно готово да стартира. Строителството на първия участък започва през март, а на втория през втората половина на годината. И двете разширения ще бъдат завършени до 2026 г., която е последната година за инвестиране на средствата от Плана, отбелязва Фандъкова.

Пред нея премиерът Кирил Петков и финансовият министър Асен Василев заявили, че подкрепят строителството и на двата нови участъка. Те приеха тезата ми, че строителството на метрото в София не трябва да спира. Затова по мое искане поеха ангажимент да осигурят от държавния бюджет съфинансирането, което евентуално ще бъде намалено от предвиденото в Плана, коментира Фандъкова.

Тя очаква Министерският съвет да гарантира това обещание със свое решение, за да бъдат сигурни столичани, че строителството, което започва, ще бъде довършено.

Общият размер на средствата, които са нужни за изграждането на 9-те нови километра, е 769 млн. лв. – от тях 53% почти 410 млн. лв. се осигуряват от бюджета на Столична община, а 360 млн. лв. са заложените в Плана.  

За сметка на отрязаните средствата за 6-те км метро през „Слатина“ в частта „Транспортна свързаност“ на Плана са включени проекти за закупуване на едноетажни и двуетажни влакове за БДЖ, бордово оборудване за железниците, системи за диспечерска централизация на линия Русе-Каспичан и интермодален терминал-железница-шосе в гр. Русе.

Коментари Напиши коментар

48

к.п.

преди 4 месеца

Е как няма да отрежем бе Фандъче, колко стотици милиони евро потънаха в това метро???!! Като крадеш, па поне *** до Барселона(има евтини директни полети, ако ти е скъпо) и си хвани метрото от летище Ел Прат(последната им изградена линия), пък слез на някоя от чисто новите станции и виж дали хората са слагали гранит и хлъзгащи се плочки или феерично осветление за хиляди евро! Погледни, ама надали ще видиш, защото отдавна си ослепяла от алчността за кражба на чужди пари!

47

лапане

преди 4 месеца

Столична община с 35 дирекции,с тумба зам. кметове.Прочетете да видите колко има Ню Йорк.У нас пари като шумата!

46

Радослав

преди 4 месеца

До 48: а заплатата на тези държавни служители идва от данъците на бай Иван и неговия износ! Затова драги ми софиянецо по този начин всеки бай Иван храни по 3-4 софиянци. Сега ясно ли ти стана? Ама бай Иван като няма тръбопровод за да напоява доматите няма да ги произведе, от там няма да има за заплата на държавния служител и от там няма да ги има 2-та лева които си въртите за да си генерирате БВП-то!