Снимка: БГНЕС

В София предстои драстично увеличаване на зоните за платено паркиране в града. От 1 декември влиза в сила разширението на синята зона, както и включването на нови части от кварталитре към зелената зона, съобщи днес Зафир Зарков, общински съветник от ГЕРБ в Столичния общински съветник.

Освен това от тази дата нараства и времетраенето на синята зона– вместо до 19.30 ч. тя вече ще продължава до 20 ч., съобщава БГНЕС. Докладът на вносителите – представители на ГЕРБ, ще бъде разгледан на следващата сесия на градския парламент в четвъртък (28 октомври). Предложенията на управляващите вече бяха приети от ресорните общински комисии с гласовете на групите ГЕРБ-СДС и ВМРО-„Атака“. Текстовете не бяха подкрепени от БСП и от „Демократична България“.

Към синята зона ще бъдат приобщени улиците между бул. „Дондуков“ и „Сливница“ и бул. „Данаил Николаев“, между „Тодор Александров“ и „Сливница“, между бул „Христо Ботев“ и „Скобелев“ и „Опълченска“, както и всички улици между бул. "Васил Левски" и бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“.

Синя зона стават и пространството между бул. „Пенчо Славейков“ и бул. „Скобелев“. Към синята зона се прибавя и територията на сегашната подзона 11, към която спадат карето улици между „Граф Игнатиев“, бул. „Евлоги и Христо Георгиеви“ и улица „Гурко“. Изчисленията на Столична община са, че разширението на синята зона ще увеличи приходите на Центъра за градска мобилност с около 6 милиона лева.

След разширението местата за платено паркиране в синя зона в София ще се увеличат от от 5000 на 13 000, а тези от зелената зона ще намалеят от 28 000 до 21 000 места. Изброените улици и булеварди влизат в обхвата на районите “Оборище”, “Възраждане” и “Средец”. Жителите на тези райони, които вече са платили годишни винетни стикери за паркиране в зелена зона, няма да бъдат карани да доплащат заради включването на техните улици в синята.

След разширението на местата за паркиране в синята зона тези в зелената зона ще намалеят с над 7000, въпреки че към нея се предвижда да се включи още един квартал на столицата - ж.к. „Зона Б-19“ - до бул."Константин Величков" и кръстовището с бул. "Иван Гешов", където ще се разкрият нови 550 места за платено паркиране. Въпросът с включването на Зона Б-19 към зелената зона изглежда решен, въпреки че на 25 октомври в кметството на район "Възраждане“ е насрочено обществено обсъждане по темата.

От 1 декември ще бъде премахнат още безплатният "Служебен абонамент" за държавни и общински структури, който сега включва три паркоместа. Освен това паркирането в режим "Служебен абонамент" в центъра ще се ограничи до 5 платени места на административен адрес - както за институции, така и за частните фирми.

Изчисленията са, че това ще доведе до прибавянето на 430 места към платените зони за паркиране в центъра на града. Предлага се и удължен служебен абонамент, който да функционира от 19,30 до 22,30 ч., както и разширен служебен абонамент с действие в събота и неделя от 8.30 до 19.30 ч.

Председателят на комисията Карлос Контрера пък обяви, че тази седмица ще бъде внесен доклад с предложения за промени, които предвиждат от юни догодина на територията на цяла София да се забрани движението на каруци.

Контролът ще се осъществява от Столичен инспекторат, Общинска полиция и общинската аварийна дирекция. Освен каруцата е възможно временно да се задържат и конете, като собственикът ще може да си го прибере, след като заплати нужните разходи. За тези временно задържани животни ще се грижи общинското предприятие "Екоравновесие". Мястото, на което ще се возят животните, ще е в Требич, като са нужни около 200 000 лв. за изграждане на нужната инфраструктура.

Предстои да разгледаме предложения за нови бус ленти, за да се даде приоритет на градския транспорт. С колегите от ГЕРБ сме си поставили цел до 2025 г. всички автобуси на градския транспорт да бъдат със стандарт евро 6. Предстои да разгледаме и предложение за закупуване на още 12 електробуса, с които да се пусне довозваща линия между "Дружба" 1 и "Дружба" 2", обясни Контрера.

Към момента не се обсъжда увеличаване на цената на билета за градски транспорт. Работи се по нова тарифна политика, но целта е да се предоставят повече възможности за пътуване, уточни Зарков.
 

Коментари Напиши коментар

37

Издънкова

преди 1 месец

Махнете служебните коли на администрацията и ще освободите половин София !Има прекрасен грАДСКИ транспорт защо са ви служебни коли А?

36

Анонимен

преди 1 месец

То хубаво да има зони, ама може ли преди това да има тротоари и да няма дупки по улиците?

35

ЕЛИ

преди 1 месец

КОГА ЩЕ ИМА СИНЯ ЗОНА В РАЙОН ТРИАДИЦА ---------------СИНЯТА ЗОНА Е РЕГУЛАТОР ЗА БРОЯ НА КОЛИТЕ