Снимка: БГНЕС

За връщане на нощния транспорт в София, след като той беше прекъснат преди 15 месеца, се обявиха от "Спаси София".
 
"За щастие излизаме от здравната криза, а икономиката се връща към нормалния си ритъм на работа. Затова няма причина да не върнем и нощните автобуси, особено имайки предвид, че именно нощният транспорт спестява много разходи за компаниите, които работят с нестандартно време. Затова предлагаме той да бъде възобновен от 1 юли и това да е поредната крачка към връщането ни към нормалния живот", аргументира се Борис Бонев, независим общински съветник.

От "Спаси София" предлагат и някои подобрения на системата, за да бъде тя по-удобна и достъпна за гражданите, но и да увеличи приходите в градския транспорт.

"Преди всичко предлагаме възможност за доброволна добавка към картите за пътуване от 5 лв. на месец, за да може най-накрая нощният транспорт да бъде част от единната тарифна политика на София. Това означава, че всеки, който редовно ползва нощните автобуси, ще може да закупи месечна добавка по свое желание и така да не плаща за всяко пътуване по 2 лева. С това искаме да улесним не само съществуващите пътници, но и да привлечем нови особено младите и работещите, като улесним избора им и направим градския транспорт ценово по-привлекателен от автомобил или такси", обясни Андрей Зографски от транспортния екип на Спаси София.

Освен това, поради осезаемо по-голямата натовареност на нощния транспорт през уикендите, се предлага и намаляване на интервалите на четирите нощни линии на 30 минути в петък и събота.

"Предвиждаме запазване на 40-минутните интервали в останалите дни, но в почивните дни, когато културните и развлекателни заведения са най-посещавани, смятаме, че трябва те да са по-къси. Такситата в София са значително по-достъпни и евтини в сравнение с останалите европейски столици и с намаляването на времето за чакане на спирките смятам, че ще привлечем нови пътници, а софиянци ще плащат по-малко за транспорт", заяви Борис Бонев.

От организацията предлагат и частична корекция на нощните линии, за да бъдат обхванати повече гъсто населени квартали, както и разкриване на нови спирки, които са в пешеходна близост до домовете на хората.  

Според Бонев нощният транспорт не само улеснява живота в града, но и стимулира и подпомага местния бизнес особено сектори като култура, развлечение, туризъм и ресторантьорство, както и всички компании, които работят с нестандартно работно време.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase