Снимка: БГНЕС
Пътуването в градския транспорт в София да се таксува на време – за 30 или 60 минути. Това предложение Центърът за градска мобилност ще внесе в Столичния общинския съвет (СОС) в понеделник, съобщи шефът на дружеството Димитър Дилчев, който представи новата визия на картите за пътуване в града, съобщава Монитор.
 
Това време ще представлява срокът за валидиране, а ще могат неограничен брой превозни средства да се сменят. "Решението трябва да вземе СОС", уточни Дилчев. 
 
От вторник започва и безконтактното плащане с кредитна и дебитна карта в наземния градски транспорт в София. Новите пластики ще може да се зареждат директно от интернет през уеб портала на ЦГМ.
 
"Всеки, на когото картата му за пътуване изтича, може да я подмени с новите пластики. Старите остават валидни, не е необходимо хората да ходят и да ги сменят. Процесът на подмяна ще продължи една година. Старите карти обаче няма да може да се зареждат онлайн. При получаване на новата пластика се създава профил с телефон и имейл. След това притежателят на картата трябва да си направи профил в системата със същия телефон и имейл, за да се регистрира. Така картата му автоматично ще бъде добавена във вашия портфейл", обясни Дилчев и допълни още, че регистрацията може да става и по обратния начин - първо на сайта на ЦГМ да се създаде профил, а след това в пункт на ЦГМ само да се продиктува имейл или телефон и да се взема новата карта. 
 
Новата системата ще изпраща напомнителни съобщения, че картата за пътуване скоро изтича. Всичко това е част от новата тикет система на града. Шефът на ЦГМ отчете, че от пускането на възможността да се закупи еднократен билет за пътуване онлайн са продадени 100 000 документа.
 
Дневните карти платени онлайн са близо 67 хиляди. 
 
За тикет системата в столицата се говори вече повече от 10 години, но поредица обжалвания на обществените поръчки обаче спъваха идеята. В края на 2018 г. най-накрая кметството сключи договор с консорциума "Си Ен Си София тикетинг систем“ на стойност 73, 3 млн. лв. без ДДС. София ще плаща парите на 120 месечни вноски до ноември 2028 г. До януари 2021 г. са платени 15,2 млн. лв. 
 
От отчета стана ясно също, че е сключено и допълнително споразумение с консорциума за внедряването на тикет системата в третата линия на метрото на стойност 1,9 млн. лв. без ДДС. Във всички превозни средства на градския транспорт вече има видеонаблюдение, като за целта са монтирани 3934 камери. Возилата разполагат и с 1108 паникбутона. Обучени са 2100 водачи за работа с новото оборудване.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase