Снимка: БГНЕС

Софиянци и гости на града ще могат да се возят безплатно в новия участък от метрото, които днес ще бъде пуснат в движение. Става въпроса за станциите, свързващи "Красно село", "Овча купел" и Горна баня.

Веднага след церемонията, от 12.00 ч., столичани и гостите на града ще могат да се возят по традиция безплатно в новия участък в рамките на деня.

Новият участък е с дължина 4 км от жк „Красно село” през жк „Овча купел” до Околовръстен път при кв. „Горна баня” и има общо 4 метростанции - „Овча купел”, „Мизия/Нов български университет”, „Овча купел 2” и „Горна баня”. С пускането на тези 4 км от Линия 3 дължината на столичното метро става 52 км с 47 станции, пише „Монитор“.

С новите 4 станции метрото ще превозва първоначално още около 25-30 000 пътници, а прогнозно в перспектива тяхната бройка ще нарасне на 45 000 пътници дневно. Далекоперспективната прогноза за пътникопотока в двата участъка с 12 станции е общо 105 хил. пътници, а на цялото метро почти 500 хил. дневно.

Големият бонус от стъпването на софийското метро в „Овча купел”, е че над 60 000 жители на кварталите „Овча купел” 1 и 2 и долната част на „Горна баня” за първи път ще почувстват реалната си близост до сърцето на града. За време до 12 минути, заедно с пристигащите от Перник и Радомир, ще могат да стигат до централната градска част.

Първата голяма придобивка от подземната железница е, че покрай изграждането й бе изцяло обновена за 4,8 млн. лева основната пътна артерия в квартала - бул. „Президент Линкълн”. Покрай строителството на метрото в „Овча купел” бе изградена за 1,3 млн. лв. през втората половина на 2019 г. и началото на 2020 г. нова улица в квартала – „Централна” с прилежащите й тротоари и осветление.

С пускането в експлоатация на четирите нови станции ще заработи и открит буферен паркинг до последната метроспирка при околовръстния път с „Горна баня”. Паркингът е ситуиран между бъдещото локално платно от разширението на Околовръстния път и бул. „Президент Линкълн”. Той е на три нива, свързани помежду си. Освен буферните паркинги до МС „Горна баня” и по ул. „Централна” бе изграден и трети до МС „Мизия/НБУ” на ул. „Монтевидео”. Заедно с него общо местата за паркиране в квартала са почти 700. При последната станция на третата линия в кв. „Горна баня” бе изградена връзка с националната жп мрежа и жп спирка. По този начин са създадени условия за удобна връзка на метрото с автомобилния и железопътен транспорт, а чрез Линия 1 и 2 с въздушния, което ще доведе до още по-ефективното развитие на интермодалността при превоза на пътници. На интермодалното съоръжение ще спират композициите, които се движат по направлението София-Перник-Радомир.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase