КЕВР ще извърши проверка на това как всички топлофикации са отразили поевтиняването на топлинната енергия в сметките. Това стана ясно, след като омбудсманът Диана Ковачева поиска да бъде направена проверка на сметките на абонатите на "Топлофикация - София". Защо се стигна до високи сметки и хаос с фактурите за парно?

"Системата винаги е връщала пари на ръка, особено в другите отоплителни сезони. Сега имаме и намаление на цената за дълъг период назад. Намалението на природната газ беше с около 40%, но беше за април. КЕВР определи цена за намаление на топлинната енергия от 1 юли до 31 март с около 11% надолу", обясни общественият посредник на "Топлофикация – София" Деян Дянков в ефира на Bulgaria ON AIR

 
Той смята, че е имало много разяснения от страна на "Топлофикация", както и че било е достатъчно комуникирано с гражданите.
 
"В изравнителната сметка има графа "фактурирано потребление" и "реално потребление" през годината - разликата е за възстановяване или доплащане, но това е разликата за потребена енергия. Имаме изравняване от потребена енергия, второ - никъде в сметката не пише какво е платено от клиента по партидата. В общата фактура на "Топлофикация" са подробно обяснени нещата. Разликата в потреблението може да ви се върне на каса, но разликата в цената може да бъде приспадната от бъдещо вземане", разясни Дянков.
 
Дянков е на мнение, че информационната система непрекъснато се надгражда и вече може да се видят много неща, които да успокоят потребителите.
 
"Пълното спокойствие ще настъпи, когато минем в реален месечен отчет. Това ще стане в най-скоро време, предполагам. Сега, за съжаление, ще има неясноти при клиентите", посочи още общественият посредник на "Топлофикация – София".
 
От думите му стана ясно, че дори 1 градус температурна разлика за месеца оказва съществена разлика върху потреблението и фактурите. Когато има силен вятър, охлаждането на сградите е по-сериозно и рефлектира върху отоплението на имотите. 
 
"На 31 август изтича срокът за възражения пред фирмите за дялово разпределение. Повечето от хората възразяват самите фактури, които са издадени от "Топлофикация". Може и на имейл, може и в кол центъра - ще разясним, няма да пропуснем никого", каза още Дянков и отново препоръча реален месечен отчет.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase