Снимка: БГНЕС

От 31 май ще започне разширението на бул. "Тодор Каблешков" от бул. "България" до ул. "Луи Айер". Това е един от най-важните проекти, част от вътрешния градски ринг на София, обяви кметът на София Йорданка Фандъкова. Тя заедно с главния архитект на София Здравко Здравков бяха на булеварда.

Първоначално ще се работи в отсечка от около 1 км до ул. "Боянски Водопад". Движението няма да бъде спирано, защото разширението ще се извършва изцяло в южната част и няма да засегне съществуващия бул. "Тодор Каблешков", информира Фандъкова.

Тя подчерта, че целият проект за ремонт на бул. "Тодор Каблешков" е разделен на седем етапа.
Обновяването на първия участък трябва да завърши до края на август.

Изграждането на вътрешните рингове и връзките с Околовръстния път са най-важните за града, подчерта Фандъкова. Чрез вътрешните рингове и с разширението и довършването на Околовръстния път, ние всъщност работим за намаляване на трафика, за даване на алтернатива за движение на хората, посочи кметът.

По думите на Фандъкова само за за отчужденията в участъка от един километър на "Тодор Каблешков" до "Боянски водопад" са инвестирани около 11 млн.лв. „Това не се вижда и хората не го знаят. Строителството се вижда, но отчужденията са свързани с много усилия“, посочи кметът.

Заедно с разширението на този участък работим много усилено за осигуряване работата и в следващия участък на разширението на "Тодор Каблешков" - от "Луи Айер", през бул. "Черни връх" до бул. "Симеоновско шосе", каза Фандъкова. В момента отчуждаваме активно, работим заедно с главния архитект и кметовете на райони за придобиване на терените, добави тя.

Главният архитект Здравков каза, че проектът е направен така, че по бул. "Тодор Каблешков" да бъде споделено движение на автомобили, пешеходци и велосипедисти
като част от усилията на общината да изгражда по съвременен начин улиците и булевардите, така че да има място за всеки.

Велосипедистите ще имат от двете страни еднопосочна велоалея с метър и петдесет ширина. Велосипедистите и пешеходците ще бъдат разположени на отделни нива. По този начин имаме булевард с профил около 38,5 метра, с два тротоара по 5 метра за пешеходци, с озеленяване, с бус лента, с място за велосипедно преминаване. По средата оставаме профил, да дадем възможност да се развие в бъдеще трамвай, който е изключително важен за града, защото ще даде възможност за връзка от бул. "Овча купел" до метростанцията "Св. Климент Охридски", каза още Здравков.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase