Снимка: bTV

Част от скоростната тангента започна да пропада едва 3 години след официалното откриване на трасето.

Борис Бонев от "Спаси София" заяви, че при преминаване под моста на река Искър хората са забелязали, че голяма част от панелите, които са под мостовата конструкция са напукани и част от тях са паднали.

"Вече имаше гаранционен ремонт на Северната скоростна тангента, едва три години след откриването й, въпреки че струваше 180 млн. лева. Дори и да е малка вероятността, ако един такъв панел падне върху преминаващ човек под моста, може да се случи неприятен инцидент. Нов обект за 180 млн. лева не би трябвало да изглежда по този начин", категоричен беше Бонев, който забелязва дефектните панели.

Още по темата

Инж. Иван Досев от АПИ обясни, че кофражните панели не са носещи конструктивни елементи. Според него те вероятно са паднали още при наливането на бетона, това не се е случило след пускането на строителството.

"Тези панелки имат конструктивна армировка, която е изчислена така, че да може да издържи теглото на бетона преди да е стегнала пътната плоча. Вероятността да падне е малка, тъй като има армировка, която не се е скъсала, това нещо не носи никаква тежест и върху него няма натоварване”, заяви инж. Иван Досев пред bTV.

През април 2016 г. Северната тангента беше открита от премиера Бойко Борисов и министърът на регионалното устройство и благоразвитие. Отсечката свързва северозападните и югоизточните квартали на столицата.

За да бъде изградената Северната тангента старите пътища бяха премахнати,  но на тяхно място не бяха построени нови.

Така жителите на квартал „Бенковски", които де факто живеят на 50 м от отсечката, трябва да се качат на скоростния път по два маршрута: единият е дълъг 10 километра, а другият - 8. Детелините са готови, но подходи до тях няма.

Картите показват няколко несъществуващи улици, които би трябвало да осъществят връзка с магистралата.

След протестите на жителите от "Бенковски", "Нови Искър", "Илиянци" и "Требич" от Министерския съвет отпуснаха пари за улици.

Ангажимент на столичната община е да изгради уличната мрежа и локалните трасета, които обслужват малките населени места и селата, които са в рамките на София, твърдят от МРРБ.

3 години по-късно изградени отсечки няма, а кога скоростната тангента ще се свърже с пътната мрежа на София - не е ясно.

Коментари Напиши коментар

97

Анонимен

преди 1 месец

Тежжжки камиони минавали ,каза ,,професора,,!!

96

112...

преди 1 месец

Сега след моста на тополница в посока Кулата асфалтират 5 метра,преди бойколината!! Ще трябва Боко да дойде и пререже лента! Цели 5 метра са!! Инак ще му ръждяса ножицата!! А самата бойколина- опасен десен вираж преди включване на лилистралата...кой ли я прие.! Целият 20 км път лилистрала излезе 220 милиона!! Герб така вдигнаха процентите-- ам ам,че..вече няма как да станат мечтаните традиционни 10 %

95

Анонимен

преди 1 месец

Мда няма проблем преминавайки да ви падне платно от остатъчен кофраж тежащо 200-300 кг.
Важното е, че с конструкцията няма проблем.