Снимка: архив, Reuters

За преглед на 5-годишно дете в спешния кабинет на ИСУЛ са поискани 30 лв., сигнализира бащата на момиченцето.

Мъжът твърди, че състоянието на детето му е било спешно, а дежурният лекар – че е неотложно.

Случаят е от 15 май –  Инес се буди със силни болки в дясното ухо. Родителите ѝ я завеждат в единствения дежурен кабинет за София – в ИСУЛ. След прегледа лекарката ги насочва към регистратурата, където трябва да платят 30 лева.

"Определено беше спешен случай. Наглото отношение на въпросната лекарка ме накара да бъда афектиран в ситуацията и отказах да заплатя. Детето е на 5 години и би трябвало да бъде освободно от всякакви плащания", категоричен е бащата Даниел Тодоров.

Лекарката от ИСУЛ, прегледала 5-годишната Инес коментира пред bTV, че детето е било с възпаление на едното ухо, което не е спешно състояние.

Според стандарта за спешна медицина, независимо от годините, когато състоянието на пациента е неотложно, прегледът се заплаща.

"Дете посред нощ да дойде с болка в ухото си е спешен случай отвсякъде. От друга страна, ние сме и търговско дружество, а според Закона за здравето спешно състояние е това, което води до непосредствено застрашаване на живота на болния", коментира изпълнителният директор на "Царица Йоанна – ИСУЛ" проф. Бойко Коруков.

За последната година загубите на ИСУЛ от пациенти, които не са спешни, са близо милион и половина лева.

"За съжаление, ще има все повече такива случаи, защото лечебните заведения излизат извън техните лимити и карат пациентите да заплащат, което е абсолютно нередно", посочи Христина Николова, юрист в Център защита правата в здравеопазването.

След ИСУЛ Инес е прегледана в "Пирогов", където по думите на бащата пари не са им поискани. Здравното министерство започва проверки по случая.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase