Снимка: БГНЕС
Астрономи от Университета Къртин в Австралия откриха, че Слънцето вероятно е източник на вода на Земята и други обекти в Слънчевата система. Резултатите от научната работа предполагат, че астронавтите могат да получат вода от астероиди и лунни скали в случай на пилотирано кацане на Луната.

Това се съобщава в статия, публикувана в списание Nature Astronomy, цитирано от БГНЕС.

Изследователите открили още, че слънчевият вятър, който е изграден от заредени частици (главно водородни йони), създава вода на повърхността на прахови частици върху астероиди, които са ударили Земята в първите дни на Слънчевата система.

Първоначалните предположения бяха, че водата е дошла на Земята благодарение на астероиди от клас C (тъмни въглеродни обекти). Изотопният анализ обаче показа съществуването на друг, неотчетен досега източник.

Учените анализираха проби от астероида от клас С Итокава. Тези проби са били събрани от японската космическа сонда Хаябуса и донесени на Земята през 2010 година.

Изследвания показали, че праховите частици на астероида съдържат водни молекули, което обикновено отговаря на 20 литра за всеки кубичен метър скала.

Според изследователите подобен процес на химическо изпаряване може да се случи не само на астероиди, но и на по-големи космически тела, включително на Луната.