Източник: Reuters

НАСА официално обяви откриването на 219 нови планети, които се намират извън нашата Слънчева система, пише The Independent.

В тях се включват и 10 планети, които са "скалисти", по подобие на нашата планета, и в които най-вероятно се намира "обитаема зона" или т.нар зона на Голдилок - т.е. са нито твърде далеч от звездата си (студени), нито твърде близо (горещи).

Фактът, че планетата не е твърде далеч от своята звезда пък позволява наличието на вода в течно състояние - ключов фактор за съществуването на живот.

Към днешна дата телескопът Kepler, виновник за откритието, е издирил 4034 кандидат-планети, които евентуално могат да поддържат живот, но по-малко от 50 имат подходящите размери и се намират на разумно разстояние от звездите си, за да се изследват по-подробно.

Марио Перез, един от учените в НАСА, подчертава значението на телескопа заради уникалните данни, които предоставя - все повече и повече нови планети с приблизително същия размер и орбита като Земята, а според него това е от изключителна важност за бъдещите мисии на НАСА.

Предстои да се изследва атмосферата на новите кандидати за извънземен живот, за да се потвърди наличието на вода и провери за живи микроорганизми.

Това е втората вълнуваща новина за НАСА за тази година. В началото на година агенцията обяви, че е открила седем нови екзопланети, които отново бяха с подобни на Земята размери и се намират на сравнително близкото разстояние от 40 светлинни години.