Проф. Николай Спасов с находката. Снимка: Reuters

Досега, повечето учени - археолози смятаха, че нашите праотци са дошли от Африка, но малък екип български изследователи намериха доказателства за произхода на Homo sapiens на територията на България, възстановявайки фосили от пресъхналото речно корито край село Рупките, на север от Чирпан, съобщава Франс прес.

През 2002 г., петгодишният внук на местния палеонтолог-любител Петър Попдимитров намира нещо, което прилича на вкаменелост на зъб с три корена.

"В началото си мислехме, че това е остатък от някакво животно", споделя пред АФП 76-годишния Попдимитров.

"Но зет ми, който е зъболекар, ми каза, че това вероятно е човешки зъб", продължава той.

Агенцията припомня, че германски войници през Втората световна война, копаейки бункери в България са откривали подобни челюсти, което е потвърдено и от екипа на проф. Мадлен Бьоме от университета в Тюбинген, Германия.

"Т.нар. грекопитек от Чирпан е датиран отпреди 7,25 милиона години. Това променя досегашните теории, че всички наши предци идват от Африка. Напротив, заедно с фосил, намерен край Атина, откритието вероятно означава, че човешкият род е тръгнал от нашите места, а после се е преместил в днешна Африка", твърди проф. Николай Спасов от Националния природонаучен музей.

В момента Спасов и шефът на парижката лаборатория по еволюция на човека д-р Дени Жераадс продължават разкопките в търсене на още останки на загадъчния човешки братовчед.

Най-близкият съвременен родственик на човека е шимпанзето. Кога е започнало отделянето на човешката линия от тази на шимпанзето и къде е живял последният им общ предшественик, е въпрос, широко разискван в палеоантропологията. Според съвременните теории разделянето е станало преди около 5-8 млн. години и това се е случило в Африка.

Коментари Напиши коментар

Градинец

преди 4 години

,,Складове на извор,,ХАЛКА БУНАР, И КАМЕННАТА КАРИЕРА В С. гРАДИНА,ОТКЪДЕТО В УЧИЛИЩЕТО СЕ ПАЗИВКАМЕНЕЛОСТ Офосилни вкаменелости в чирпанския край,не изследвани от никого е дъното,крайбрежието и самият бряг на така наречения карстов ИЗВОР,,ХАЛКА БУНАР,, кОЛКОТОфутболна топка е вкаменена ставна ябълка от кариерата ,пази се в кабинета по биология в училището на с. Градина.Около тези животни е имало и хора,които са загивали и .а се вкаменявали.Ставата е от цял скелят.Дир. беше Г. Бялков Първомай

До Калеко Алеко

преди 4 години

Ти рече да се пошегуваш, но случайно попадна в десятката. Другото латинско име на "братовчеда" е Оuranopythecus macedoniensis. Цялата тълпа тъпунгели, която се опитва да се глуми с нещо, действително значимо, не вдява, че става дума за нашите земи, а неза българи, самочувствие и т.н. Простите хорица не могат да надскочат боя си! Гордостта ни трябва да е от това, че наши учени са направили нещо епохално, за което ЦЕЛИЯТ СВЯТ ГОВОРИ! Подигравката можа да се случи тук, а не в Кения, ЮАР, Етиопия!

Петърчо

преди 4 години

До Калеко АлекоАлеко, Алекоооо то луната е македонска ти за една чирпанска област ще разсъждаваш чия е.