Снимка: БГНЕС

„БДЖ-Пътнически превози“ ЕООД и „БДЖ-Товарни превози“ ЕООД ще станат част от „Холдинг Български държавни железници“ ЕАД, а новата компания вече ще е с ново име - „Национална компания Български държавни железници“ ЕАД. Транспортният министър Николай Събев подписа договора за създаване на новата структура и преобразуването, което анонсира през февруари.

Сред идеите за модернизация на жп сектора на Събев е закупуването на нови влакове и локомотиви по Плана за възстановяване и развитие на стойност общо 1,7 млрд. лв., за които обаче родните железопътни релси не са пригодени, пише "Труд".

Според Събев по този начин ще се намалят разходите за управление, администрацията, а крайният резултат трябва да бъде намаляване на времето за пътуване на кратки разстояния с българските железници.

Още по темата
Родните влакове са едни от най-бавните в света заради качеството на релсите си и се движат средно със срамните 47 километра в час, калкулирайки постоянни огромни закъснения от предвидения график.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase