"Сиела Норма" е поръчала допълнителните 228 машини за собствени нужди. Това обясняват от фирмата доставчик. 
 
"Тези машини тръгват от другия край на света и заради това не е толкова лесно да се каже в колко часа и кога ще пристигнат. Ние научихме, че са на летище София, когато разбраха и прокуратурата, и ЦИК. Те са със същата цел, както и тези 228 машини. Те са собственост на "Смарт матик", а не на "Сиела". "Сиела" е платила всички митни сборове и ДДС, и вероятно може да стане собственик, но това е въпрос на уточняване. Основната им цел е за сервизна дейност. Ние искаме, когато ни поръчат ремонт подари дефект в някаква машина или замяна, да имаме наличност да осигурим машина", каза директорът на "Сиела Норма" Веселин Тодоров пред Bulgaria ON AIR.
 
"Тези 150 машини, съгласувано с прокуратурата и ДАНС, ще бъдат разтоварени на "Сиела" днес. Надявам се, че и първите 228 машини ще ги приберем от склада. Ненужен шум. Проблемът тръгна от това, че ние сме направили максимални усилия да оптимизиране транспорта и заради това сме ги транспортирали заедно с 1600-те машини за ЦИК. И това е очевидно от търга за доставката на тези машини, ние се конкурирахме по цена. Машините, които ние доставяме и другите кандидати щяха да доставят, са едни и същи, произведени от същия производител", добави Тодоров.
 
"Ние дадохме 90 000 лв. по-ниска цена. Така че машините са доставени в България по-най-евтиния начин. Защо ЦИК нареди да ги разтоварим в склада с другите машини? Не знам, но ние отказахме да изпълним това нареждане. Машините са отвън и са под охрана, което е важно и правилно. Те не са смесени с другите машини и няма никакъв риск за изборния процес. Ние сме най-заинтересована на този свят фирма да има честни и прозрачни избори. От 8 години се занимаваме с това и сме единствената фирма в България, която се е занимавала с машинно гласуване", подчерта директорът на "Сиела Норма".
 
Според него на 11 юли са били най-честните избори за последните 13 века в България.
 
"Дали сме на ЦИК серийните номера на машините, колко на брой са, как са транспортирани. Със сигурност няма нарушения. Машините гарантират много повече степени на сигурност, отколкото каквато и да е друга система. Софтуерът е много подробно изследван от 3 организации. Те могат да се отключват единствено със смарт карти, произведени от държавната фирма "Информационно обслужване", допълни Веселин Тодоров.
 
Вижте целия разговор във видеото.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase