Снимка: БГНЕС

Авиоотряд 28 се преименува на Държавен авиационен оператор. Това решиха депутатите като приеха на първо четене промени в Закона за гражданското въздухоплаване, предложени от правителството. Авиоотряд 28 е правителственият превозвач и извършва само полети със специално предназначение.

С промените в закона се актуализира националната уредба съгласно законодателството на Европейския съюз в областта на гражданското въздухоплаване.

Още по темата
Поправките предвиждат издаването на наредба за условията и реда за експлоатация на безпилотни въздухоплавателни системи и надзора над техните оператори. В проекта на наредба ще бъдат предвидени административните производства по регистрация на оператори на безпилотни летателни системи, обучение и издаване на свидетелства на дистанционно управляващи пилоти, опериране в определени географски зони и др. В наредбата ще се конкретизират правомощията на компетентния орган.

В закона се въвежда нов термин „международни летища за обслужване на авиация с общо предназначение“. Това ще даде възможност на някои малки летища, които към настоящия момент са летателни площадки, ако разполагат с подходящо оборудване и отговарят на изискванията съгласно нормативната уредба, да могат да обслужват международни полети от авиацията с общо предназначение.

В последните години се наблюдава нарастващ брой въздухоплавателни средства от общата авиация, които излитат, кацат и престояват за местодомуване на големите летища. С предлаганото изменение част от международните полети с нетърговска цел за собствени нужди и собствена сметка с леки въздухоплавателни средства ще се прехвърлят на по-малки летища.

Създават се разпоредби за правата на пътниците. Една от промените е свързана с приемане на срок за предявяване на иск срещу превозвачите, който да е един и същ както за вътрешните, така и за международните полети.

Така се избягва дискриминирането на пътниците по отношение упражняване на техните права пред въздушните превозвачи.

Създават се също така административнонаказателни разпоредби в областта на авиационната сигурност, с които да се постига по-висока степен на контрол. Създават се и разпоредби за приемане на мерки за трансформация на модела на административното обслужване.

Коментари Напиши коментар

6

Фостата

преди 1 месец

Супер. Като с Автомагистрали АД. Уж държавни, а пък с 35 души персонал, един ЗИЛ и 45 леки автомобила. Обаче 400 подизпълнители. Обществена поръчка - йок.

5

Анонимен

преди 1 месец

От ДАО ще стане ЧАО - Частен авиационен оператор.

Най-добре е държавата да разработи бизнеса с нейни пари и някой прос частник да го купи за 1 лев.

Държавата е най-добрият старт-ъп за бизнеса.

4

Анонимен

преди 1 месец

Разформироване на Авиоотряд 28 и средствата пренасочени за здравеопазване. Властта ,ако трябва -ще се вози на каруци.....