Снимка: ВМРО

Турция краде 15 000 работни места и милиарди евро от София. Тези изчисления, придружени с прогноза за развитието на северните софийски райони, повишаване на жизнения стандарт на десетки хиляди семейства и подобряване на инфраструктурата в столицата, направи председателят на политическа група „Патриоти за София“ в Столичния общински съвет и член на националното ръководство на ВМРО – Българско национално движение Карлос Контрера.

Още по темата

Когато автомобилът в Германия се закашля, икономиката хваща хрема

България все още има шанс вторият по-големина завод на Volkswagen за Европа да бъде построен тук - особено след скандалните разкрития, че Турция се готви да предостави нерегламентирана държавна помощ на германския концерн, смята още Контрера.

Контрера прави и още разкрития за готвената сделка, които са в остро противоречие с международното законодателство. А именно - според действащото митническо споразумение между турската държава и най-големия им търговски партньор – Европейският съюз - режимите за предоставяне на държавна помощ са хармонизирани с режимите за предоставяне на държавна помощ в страните-членки. В случай че Турция и Volkswagen заобиколят митническото споразумение, първите трябва да бъдат изключени от митническото споразумение, а вторите солено глобени. Слухове в турската преса стигат още по-далеч, твърдейки че правителството готви огромна обществена поръчка и турската администрация ще бъде оборудвана с автомобилите, произведени в Измир.

Построяването на завода в Турция, а не в България, би означавало лицемерие и беззаконие, категоричен е патриотът. Въпреки че тази битка изглежда далечна на обикновения човек и дори е вземана на подбив в България, тя засяга пряко живота на над 15 хиляди българи и косвено на много повече. Ако този завод бъде построен в северната част на столицата - в район „Кремиковци“, трайно установена промишлена зона, а не в Измир - промяната за региона в цифри би звучала така:

- 15 000 нови работни места в зона „Кремиковци“ със средна работна заплата над 3000 лева бруто;
- износ за над 10 милиарда лева годишно, вероятно близо 15 милиарда лева при натоварване на пълен капацитет от 700 000 автомобила;
- растеж на БВП с около 3% годишно.

Косвените предимства биха били:

- възможност за привличане на инвестиции в жилищни сгради в цялата дъга Кремиковци-Доброславци-Божурище;
- ускорено развитие на северните райони на София – единствената посока, в която градът може вече да расте - без общински и държавни инвестиции;
- драстично подобрение на транспортната инфраструктура около София.

Тези причини са повече от достатъчни, за да се борим заводът да бъде построен тук, заяви Контрера.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase