Снимка: архив, БулФото

В пакета "Мобилност" безспорно виждаме протекционистки интереси, които за нас са дискриминационни. Заради това ние казваме, че в момента разделението не е на Изток и Запад, а на централни и периферни държави.

Това каза транспортният министър Росен Желязков във връзка с предстоящия протест на българските превозвачи на 10 януари в Брюксел.

Още по темата

"Заради конкурентните ни предимства бизнесът, синдикатите, политиката на страните от Централна и Западна Европа, Скандинавските страни очевидно се опитват да изтласкат българския бизнес", заяви той пред БНТ.

По думите му българският транспортен бранш се възползва от предимствата на общия пазар, от основните права и свободи, свободно движение на хора, капитали и услуги и затова камионите ни са толкова много и най-модерните в Европа.

"За нуждите на нашия пазар са необходими около 5 хил. камиона. Има около 60 хил. камиона, които не могат да поемат минималната икономика на България затова осъществяват една добра услуга в рамките на Централна и Западна Европа", обясни Желязков.

По думите му "в нашия отбор" са страни като Финландия, Естония, Полша, Унгария, Литва, Латвия, защо не частично като интереси и Португалия и Испания, и Ирландия.

"Това са страни, които са периферни на Съюза, и за които всички ограничения ще бъдат затормозяващи", уточни той.

Според него е в наш интерес отпадането на задължението за прибиране на камиона.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase