Снимка: Булфото, архив

В последните години България е на първо място по смъртност по показател убити на 1 милион жители - 96, при средно ниво за държавите членки на ЕС - 49.

Още по темата

От началото на годината са загинали 24 деца или цял един училищен клас в катастрофи. Черната класация оповести МВР шефът Младен Маринов на конференция на високо ниво, организирана от подчинените му и Европейската комисия.

Заради войната по пътищата до 12 декември Маринов ще предложи на правителството конкретни мерки за подобряване на безопасността по пътищата до 2020 г. Една от тях е купуването на нови камери за следене на скоростта по пътищата.

Статистиката показва 30% спад на смъртността в катастрофи през периода 2011-2017 г. спрямо периода 2001-2010 г., но въпреки това пак сме начело на негативната класация.

Според Маринов подготовката на шофьорите, пътната инфраструктура и безопасността на автомобилния парк са основните фактори за подобряване на ситуацията.

Високият пътен травматизъм при децата, смъртността сред младите хора и ръстът на жертвите при възрастните са основните тревожни тенденции според докладите на МВР.

Маринов отчете, че вече са взети мерки за засилен контрол над шофьорите и колите, ще се поставят и нови камери, а инфраструктурата по пътищата ще бъде изградена така, че да не позволява бързо шофиране, особено в населените места.

Според него инцидентите на пътя са предотвратими: "Човешки грешки са причина за 96, 5 % за катастрофите в страната".

Вътрешният министър смята, че липсата на дисциплина, нетолерантното и агресивно поведение са проблеми, с чиито справяне трябва да се ангажират всички.

"Решаването на проблема до голяма степен е зависимо от човешкия фактор. Считаме, че от критична важност е да насърчим промяна в поведението на всеки един гражданин", каза още Маринов.

По думите му едва 0,5% от всички случаи причина са пътните условия, а техническата неправност е причина за 0,07% от произшествията.

"Тези фактори, обаче са предмет на широка обществена дискусия", каза той и посочи, че за това е особено важно да се работи за въвеждане на транспортна система, нетолератна към грешките.

Коментари Напиши коментар

57

Анонимен

преди 2 години

Не е вярна тази статистика. Средното ниво за ЕС е 39-40 умрели на 1 млн., което пак е високо. Най-много жертви на един милион има в Румъния, България се нарежда веднага след нея. Причините са ясни и в голяма част (но не и 96%) се дължат на скотско поведение. Калпави пътища, неадекватна маркировка, слаб контрол.

56

To6

преди 2 години

Няма да коментирам магистралите, правил съм го и друг път. Ама чухте ли директивата която спусна новия Вътрешен министър, колко трябва да бъдат загиналите (Да ме прости ГОСПОД) по пътищата СЛЕДВАЩАТА ГОДИНА ? ПЪЛЕН ......

55

До 43

преди 2 години

Освен,че не се спазват правилата за движение на МПС не се знаят от много водачи, особено ци.аните.Пътищата ни са в окаяно състояние.За АМ Тракия да не говорим.Пътят от Пловдив до Ст.Загора там е по-зле от третокласен.А иначе си плащаме всичко, както си му е редът,а корумпираните политици си вземат полагащите им се проценти.