Снимка: МС

Меморандумът за разбирателство между България и Гърция за развитието на железопътната връзка "Солун–Кавала–Александруполис–Бургас–Варна–Русе" вече е факт. Той бе подписан от транспортния министър Ивайло Московски и гръцкия му колега Христос Спирдзис.

Още по темата

"Днес е един от най-обичаните празници в България - Съединението. С подписването на този проект днес продължаваме съединяването на възможностите за туризъм и бизнес в нашия регион", каза премиерът Бойко Борисов след подписването на меморандума за жп връзката.

"Ние също гледаме на председателството като на балканско. Имаме шанс да покажем, че Балканите ще станат един проспериращ регион. С тази жп линия автоматично имаме възможност за Дунавската стратегия", коментира Борисов.

Според него с Гърция може да играем важна роля за една обща балканска политика.

"Октомври ще поискаме среща с Юнкер, където да търсим одобрението на ЕК. Сега всички сме част от голямото европейско семейство, каза Борисов.

"С Алексис сме изключително добри приятели, с голямо доверие между нас. Искаме да дадем пример как може да правим индустрия, икономика, бизнес. Който иска да говори за минало, с Ципрас искаме да говорим за бъдещето на региона. Това ще кажа и на Юнкер, допълни Борисов.

Ципрас също смята, че нашите две страни биха могли да изиграят ролята на мост между ЕС и Русия.
Според него съществуват исторически връзки, свързани с Русия, които биха могли да улеснят такъв мост.

"Основна характеристика на сътрудничеството ни не е, че става въпрос за агресивно сътрудничество, насочено срещу трети страни или да се окопаем срещу други страни. Сътрудничеството ни цели да укрепи стабилността и развитието на по-широкия регион", обясни той.

"Регионът не само е страдал много в миналото, но да не забравяме, че това е южната граница на Европа. Един район с особено геостратегическо значение", коментира Алексис Ципрас.

"Без нашият принос ЕС не може да се справи пред редица предизвикателства, пред които е изправен", заяви той.

Документът регламентира подготвителните работи и съвместното управление на коридора от двете държави. Проектът предвижда свързването на река Дунав, Черно и Егейско море със скоростен железопътен коридор, както и развитие на пристанищата, които са част от основната ТЕН-Т мрежа. Включено е изграждането на двойна електрифицирана жп линия с внедрена ERTMS система за управление на железопътния трафик.

Мащабният проект ще струва на българската страна около 1,7 млрд. евро.

Меморандумът предвижда създаването на съвместно дружество за управление на линията, посочи Ципрас. Той
посочи, че сътрудничеството между България и Гърция е от особено значение, тъй като така постигаме позитивни резултати по редица кардинални въпроси. За това можем да бъдем пример за подражание.

Коментари Напиши коментар

70

Zvinica

преди 3 години

Koga tragva vlaka ot podkova za kavala? Za kolko vreme otiva tam? Ami ot malko tarnovo za pamporovo i bansko v kolko chasa ima vlak i za kolko minuti otiva tam?

69

Анонимен

преди 3 години

Най-бедните България и най-крадливите Гърция,а дано!

68

Анонимен

преди 3 години

Като слушах ББ как говори,все едно слушах Тодор Живков.Същия стил,същото дебелашко поведение и самочувствие,същите безмислици.И мечти за нови кражби,ако има кой да му се върже на акъла и да инвестира.