Снимка: архив Булфото

Бившият строителен министър от правителството на ГЕРБ Лиляна Павлова защити подчинения си ексшеф на пътната агенция Лазар Лазаров, който според прокуратурата е допуснал злоупотреби за над 50 млн. лева при строежа на лот 1 от магистрала "Марица".

"Не разполагам с данни да има нарушения и доколкото си спомням никъде няма подпис на Лазаров", отсече Павлова, но все пак призна, че прокуратурата трябва да си свърши работата по случая.

Още по темата

Разследването на обвинителите по пътния проект започна след сигнал на червените депутати Кирил Добрев и Жельо Бойчев.

Павлова увери, че специално за магистрала "Марица" освен основния договор е имало и открита обществена поръчка за възлагане на допълнителни дейности.

"Основният договор с италианската компания за лот 1 беше придружен с открита обществена поръчка за възлагане на допълнителни дейности по предложение на директора на дирекция оперативна програма "Транспорт" до управителния съвет на АПИ, а не лично до Лазар Лазаров", увери Павлова.

За втория лот, който е бил договорен по време на правителството на Пламен Орешарски пък не била обявяна обществена поръчка, а възлагането било директно.

"За лот 1 са се явили трима кандидати и е избран този, предложил най-ниската цена, това е стандартна обществена поръчка", отсече ексминистърката.

Говорителят на главния прокурор Румяна Арнаудова обясни по-рано днес, че сигналът за нарушенията дошъл не само от двамата депутати, ами и от ОЛАФ.

Милионите отишли не за изграждане на отсечка от магистралата, а за стабилизиране на почвата. По думите на Арнаудова поръчката за това била възложена на не изпълнителя на строежа, а на конкретна фирма и то без извършена количествено стойностна сметка.

"Прокуратурата е сигнализирана и работи по случая от юни миналата година. На 17 септември започнахме разследване и е образувано производство срещу длъжностни лица от Агенция "Пътна инфраструктура" за безстопанственост и престъпление по служба. Касае се за отсечка от 31 км", заяви Арнаудова.

Прокуратурата е установила, че действията по изграждане на отсечката са извършени от пловдивска фирма, а поръчката е била дадена на италианска компания.

Чуждата компания е сигнализирала, че има проблем с почвата, но пътната агенция не е дала поръчката на италианската фирма, а на българска.

"Спечелилият поръчката е "Пътища-Пловдив". АПИ в онзи момент е управлявана от Лазар Лазаров, а "Пътища-Пловдив" можете да си направите проверка кой ги управлява", заяви Арнаудова.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase