Теменужка Петкова. Снимка: архив, БТА

Министерството на енергетиката ще уведоми ДКЕВР за направената от негови експерти проверка на „Енерго- Про“, а ресорният министър Теменужка Петкова призна, че се надява регулаторът да наложи санкции на дружеството.

Още по темата
Повод за проверката станаха двете сметки за ток, които получиха около 6% от абонатите на „Енерго-Про“ с една дата за плащане.

Оказа се обаче, че клиентите на дружеството не получават хартиена фактура, а могат да се информират за задълженията си само чрез интернет, но само за последния отчетен период, без да имат възможност да сравнят с предходни.

„Абонатите на „Енерго-Про“ получават информация колко дължат едва когато отидат да платят на каса и това е така заради общите условия, които са одобрени от ДКЕВР, че абонатите на дружеството биха могли да получат фактура на хартиен носител само ако изрично го поискат, а иначе биха могли да се информират по телефона и на сайта на дружеството. Това, което може да се ползва като информация от сайта на дружеството, е само за последен отчетен период и не може да се върне назад“, обясни Петкова.

Според нея това нарушава евродиректива.

Проверката е установила още, че при някои от абонатите с двете фактури има отклонение с половин час на часовниците на електромерите, които отмерват дневна и нощна тарифа. Има и един случай в Шумен, където разликата е била четири часа, обясни министърът.

Тя увери, че предстоят проверки и в останалите ЕРП-та.

Относно аварията в подстанция в Монтанско, която остави хиляди без ток, Петкова коментира, че това е инцидент и не е показателно за състоянието на системата.

„Не бих казала, че е симптоматично за състоянието на мрежата, случват се такива инциденти. Ще видим каква е причината“, заяви тя.

Едва 6.35% от електромерите на „Енерго-про“ позволяват дистанционно отчитане, е една от констатациите от проверката, извършена от експерти на Министерството на енергетиката по заповед на министъра.

Проверката бе наложена от множество сигнали от клиенти на дружеството, че около 67 000 клиенти са получили по две фактури с един и същи падеж за плащане. Впоследствие от „Енерго-Про“ обявиха, че разсрочват безлихвено с две седмици плащането по втората фактура. 

Във връзка с получените две фактури в дружествата на „Енерго-про“ са получени общо 71 жалби и 3167 телефонни оплаквания. Още 169 клиенти са задавали въпроси в специализираните центрове на дружеството, а 58 души – по имейл.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase