Снимка: Ние, потребителите

Супермаркети и магазини прилагат трайно още един прийом, за да печелят от задължителното таксуване на пластмасовите кутии за храна от топлата витрина, твърдят от платформата "Ние, потребителите".

Те поставят предварително напълнените с маслини, салати и други хранителни продукти опаковки в разположените в търговските зали хладилни шкафове, обявяват само цената на съдържанието, но не и на кутията. Информация за заплащането на кутията липсва и върху и около хладилните щандове, заяви пред OFFNews основателят на платформата Габриела Руменова и отбеляза, че практиката е заблуждаваща и нелоялна търговска спрямо клиентите.

"Законът за защита на потребителите задължава търговците да поставят в непосредствена близост до стоката нейната продажна цена. За стоките, които се предлагат в опаковка, цената за количеството и цената за единица мярка трябва да се поставят върху опаковката, а когато това не е възможно – в непосредствена близост до стоката. В случая с предварително напълнените с храна кутии и разположени в хладилни шкафове няма информация за таксуването на самите кутии нито в близост до тях, нито на залепените им етикети с цена за продуктите в тях“, коментира Руменова.

От "Ние, потребителите" са закупили експериментално предварително напълнена и поставена в хладилен шкаф кутия с маслини, като целта била да се установи как ще се таксува на касата.

"На залепения за пластмасовата  кутия етикет са изписани цената  за килограм – 7,49 лв., количеството  продукт в опаковката – 0,286 кг, и цената за него – 2,14 лв. Липсва  обаче цената за кутийката. Такава  не е посочена и в непосредствена  близост до подредените кутии  или дори върху хладилния шкаф. На касовата бележка обаче виждаме артикул ОПАКОВКА – 0,20 лв. Възниква въпросът тогава коя е продажната цена – 2,14 лв. или 2,34 лв., колкото клиентът ще трябва да заплати? И спазено ли е изискването за обозначаване на продажната цена. Не се ли прилага тази практика именно с цел заблуда на потребителя, като се очаква той да не забележи дори и на касата, особено при покупка на повече артикули, или пък да се откаже да спори с касиера?", коментира експертът.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase