Снимка БГНЕС

"Между 20-25% от лот 4 и частично лот 5 на магистрала "Хемус" са построени незаконно. Затова трябва да бъде намерен законов механизъм да се реши въпросът с установеното досега незаконно строителство". За това призова министърът на регионалното развитие и благоустройството арх. Иван Шишков пред телевизия Евронюз.

Според него незаконните обекти могат да се обявят за търпими само след проверка дали отговарят на всички строителни норми.

Темата е обект на дискусии и обсъждания още от работата на последните парламенти. Строителният министър уточни, че проблемът се отнася не само за строителството на автомагистрали, но и за извършено незаконно строителство на пътища, язовири и други обекти.

"В рамките на миналото Народно събрание стигнахме до грозен дебат в Комисията по регионална  политика, но това не ме отказа от идеята да намерим законов механизъм, в който да можем да узаконим тези незаконни строежи. Оттогава насетне по искане на членове на регионалната комисията направихме актове на тези незаконни пътища, за да е видно и ясно какъв е мащабът на незаконното строителство", посочи арх. Шишков.

По думите му има 95 акта за незаконно строителство във връзка с ремонта на пътищата, както и голямо количество актове за ремонти на язовири. Според министъра най-важното, което неотложно и спешно трябва да бъде узаконено, е строителството на 4 лот на Хемус, защото в противен случай то не може да бъде продължено.

Другият вариант е лотът да бъде премахнат. „Не желаем да го премахнем, още повече, че включително и пътищата са част от нашата национална сигурност. Няма да премахваме пътища. Нали не си представяте каква огромна финансова щета ще нанесем на държавата, ако съборим този участък“, категоричен беше регионалният министър. Той уточни, че по този участък на магистралата в момента може да се мине с високопроходим автомобил. „Не мисля, че българският народ може да си позволи да съборим това строителство. Т.е. ние трябва да го регламентираме и да намерим законов механизъм за това строителство и да го продължим със строителни книжа“, мотивира се той.

Относно ремонта на свалчището при Владая на пътя София – Перник, министърът увери, че той ще свърши в предвидения 6-месечен срок. То се финансира с европейски средства, които до края на годината трябва да бъдат усвоени. Договорът за ремонт на свлачището е от 2 години, но едва сега започва работата по него. „Работим на други обороти“, посочи строителният министър и припомни, че се работи ударно и по свлачищата на магистрала „Струма“. „В момента там имаме готов тунел „Железница“, но нямаме път към него. За да ползваме тази част от магистрала „Струма“, трябва да укрепим свлачищата“, коментира той. При инспекцията му на място през изминалата седмица строителят е уверил, че през август може да бъде пусната едната лента за движение.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase