Снимка: БГНЕС

Съществено увеличение между 3 и 4 пъти има в дезинформацията. В голяма част от България и Европа не се обръщаше особено внимание,въпреки че се очакваше заради войната. Това анализира Руслан Стефанов от Центъра за изследване на демокрацията пред БНТ.

"В България тя стига до хората през Facebook, оттам се разпространяват "статии" в сайтове, които изглеждат като медии, но не са. Това се усилва от платформата, включително и от тролове, които споделят тези публикации, канят хората в различни групи", коментира пък бившият министър на електронното управление от "Демократична България" Божидар Божанов.

Той напомни, че като министър е пратил писмо до Facebook с молба заедно да помислят как да се отстрани този проблем."Facebook ни отговориха с писмо, че проблем у нас не виждат. За съжаление, това е далеч от реалността. Аз тогава цитирах официален техен доклад, според който в световен мащаб за един месец са открили само три руски тролски акаунта", подчерта той.

"Ако видим целият инструментариум на Кремъл, той включва освен дезинформацията, но и агенти за влияние, политическа ангажираност с консервативни идеи, имаме една много добре организирана система, има бизнеси и партии, които влияят. Не са само социалните медии, които усилиха този ефект", каза още пък Руслан Стефанов.

"Вижте страницата на руското посолство, то е едно от най-активните в Европа. Като се вземе предвид и уязвимостта на българското общество спрямо Русия поради исторически и културни причини, е трудно хората да се ориентират. Тази пропаганда е свързана и с политическото говорене в страните членки в ЕС, не само в България, допълни Стефанов.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase