Снимка: архив, БГНЕС

Зареждането с дизелово гориво продължава да излиза по-скъпо от това на бензинов автомобил. Разликата в цените на двете горива е около 40 стотинки в полза на дизела, което не и никак малко. Какви са причините?

Още по темата
Както може би вече подозирате, войната в Украйна е основната, но има и още, както обяснява испанското издание ABC, цитирано от Automedia.bg. По-конкретно - войната е причина за забраната на дизелово гориво, произведено в Русия (то е около една трета от това, което се използва в Европа). И ако към това бъде добавено затварянето на рафинериите на нашия континент, се стига до подобно увеличение на цената.

Факт е също, че добиването на дизел става с генериране на природен газ, чиято цена също рязко скочи напоследък.

Трета причина е повишеното търсене на това гориво в сектори като индустрията и селското стопанство. Логично - когато има по-оскъдно предлагане в сравнение с голямо търсене, най-непосредствената и пряка последица е покачването на цените, както се случва при дизела.

По-лошото е, че тази ситуация няма да се промени в краткосрочен план, въпреки че всички се надяват войната в Украйна да приключи възможно най-бързо. А от това ще продължат да страдат продажбите на автомобили с дизелови двигатели. По принцип те са предпочитани основно заради по-ниския им разход, но при тази разлика в цените на горивата това им предимство се обезсмисля.

Големият проблем е, че в Европа дизеловите автомобили продължават да доминират, като в някои държани техният дял е над 50% (Германия и Испания например). Освен това, когато става дума за големи превозни средства – микробуси, автобуси и камиони, изминаващи огромен брой километри годишно, дизеловото гориво просто няма алтернатива.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase