Снимка: БГНЕС

„Ще искам от вас нищо повече от труд, пот и сълзи“. Това заяви вицепремиерът и министър на регионалното развитие и благоустройството Гроздан Караджов към участниците в работното заседание за развитието на стратегическите инфраструктурни обекти и за новата програма за ремонт на пътищата.

„Да се хванем за ръце и да оправим пътищата, така че хората, когато излязат на пътя, да правят разлика между участъка, който сме ремонтирали тази година по линия на новата програма и досегашния път“, призова министърът участниците в срещата.

Караджов уточни, че в бъдеще ще има следваща такава среща в средата на годината, за да се види какви трудности се срещат при изпълнението на програмата.

Довършването на Софийския околовръстен проект бе определено от министъра като възможен проект, на който трябва да се даде тласък през тази година.

Основен приоритет в програмата е магистрала "Хемус" по линия на текущото поддържане до изготвяне на проект на основен ремонт на съществуващото трасе, стана известно по време на заседанието. След Великден тунелите "Ечемишка" и "Витиня" ще бъдат приведени към европейските изисквания. Ще се ремонтират и нагърчванията по настилката на магистралата между 12-и и 13-и километър, като ремонти не са правени от годината на строителството на трасето - 1976 г.

По думите на строителния министър магистрала "Хемус" и скоростният път Видин - Ботевград е реалистично да бъдат завършени през 2027 г.

"Между 2025, 2026 и 2027 г. е реалистично да се пуснат различни участъци от магистрала "Хемус", ако предвижданията, които правим не срещнат допълнителни препятствия - съдебно дело или друго, което да ни забави", каза министърът. Той бе категоричен, че няма шанс да бъде спазен срокът магистралата да е готова през 2024 г.

Още по темата
По магистрала "Тракия", освен ремонт при километър 123 в област Пазарджик, ще се прави и локална подмяна на износващия пласт между тунел "Траянови врата" и 66-и километър.

Регионалният министър коментира и още няколко очаквани трасета у нас. За магистрала "Черно море", която ще е дълга около 100 километра, най-оптимистично може да се очаква до края на 2027 г. да бъдат преминати всички етапи, необходими за получаване на разрешение за строеж. Поне пет години ще са нужни и за строителството на магистралата.

Около 3 млрд. лева пък ще са необходими за трите проекта в цялост - за магистрала Русе - Велико Търново, за обходния път на Габрово с тунела под Шипка и за участъка от магистрала "Струма" през Кресненското дефиле. По новата оперативна програма "Транспортна свързаност" се очаква да получим 1,1 млрд. лева и за оставащите 1,9 млрд. лева ще трябва да се търси финансиране, каза министърът.

Очаква се до 2030 г. магистралата Русе - Велико Търново да бъде завършена, а през 2028 г. да е готов един от тежките пътни участъци у нас - Русе – Бяла.


Във връзка с повишените цени на строителните материали, министърът съобщи, че ще се сформира работна група, която да намери справедлив механизъм за индексация.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase