Снимка: Bulgaria ON AIR

След проверка на трасето на магистрала "Струма", където автобус катастрофира и загинаха 45 души, от Министерството на регионалното развитие ще искат промени. От МРРБ ще настояват максималната скорост там да е 90 км/ч.

"Най-вероятно пътният участък ще има Акт 16 някъде до месец юни, тъй като се промениха много законите. Единственото, което не е направено там, е, че не са завършени отчуждителните процедури. Смениха се законите. Вече няма земеразделяне, а има кадастър", коментира изпълнителният директор на "Пътинвест - инженеринг" инж. Валентин Зарев пред "Денят ON AIR".

Той подчерта, че проектът за пътя е създаден през 1999 година, а през 2012 година е допълнен с пътните възли.

"Тук имаме различия с министър Комитова, защото тя твърди, че това е обикновен път. Всичките елементи на пътя са магистрала и отговарят за магистрала", обясни инж. Зарев пред Bulgaria ON AIR.

Той поясни, че единственият проблем да не се въведе като магистрала е липсата на Акт 16, който не е направен, защото няма завършена процедура. Инж. Зарев добави, че този път се експлоатира 15 години.

"Неправилно е скоростта да бъде до 90 км/час. Това е магистрала и не е редно да бъде до 90 км/ч, когато са спазени всички условия и изисквания. Всички магистрали, които са строени тогава, са с такива елементи", подчерта той.

"За мен отбивката не обърква водачите, тъй като си има маркировка. За съжаление, едната маркировка не беше завършена и има паднал знак. Иначе всички елементи са правилно означени и действително трябва много бързо да се възстанови маркировката. Това е важното, за да не се заблуждават водачите", разясни инж. Зарев.

"Моите съболезнования на хората, които починаха в катастрофата. Не е виновен пътят за инцидента. Вероятно органите ще излязат с решение, че това е човешка грешка. 15 години се експлоатира този участък в този му вид. Трябва да ви кажа, че магистралата е в много добър вид. 15 години няма никакви дефекти", изтъкна той.

Коментари Напиши коментар

15

Анонимен

преди 1 месец

изглежда чрез МРРБ се обслужват интереси на съседна страна.

14

Анонимен

преди 1 месец

От международен одитор до МП е изпратено писмо с входящ номер 01.02-26#5/23.08.2021 одит за необходимостта от много на брой места без знаци, маркировка и други, нещо като оценка на риска, второ писмо до МП, че МРРБ е отказало управление и дори има отказана среща месец преди катастрофата. #ОставкаКомитова

13

Анонимен

преди 1 месец

До колкото е известно на магистрала отговаря само прав път в дълъг равен участък без кривки с завои защот те трябва да се вписват хоризонтално и вертикално по радиуси и постепенни изкривявания до сектор дъга от окръжност с радиус или от участъци прав през плавни криви в сектор по дъга от окръжност с радиус осигуряващ проектната скорост на движение по магистралата за всички видове транспорт с някакви наложени ограничения как изисквания от които зависят брой ленти,наклони за плавно движение,виражи