Юли месец беше обявен за третия най-топъл в историята ни, а само преди дни за първи път от 9 години в страната беше обявен червен код за високи температури в 10 области. От няколко дни пък половин София е без топла вода заради профилактика.

Ще доведе ли това до повишаване на търсенето на бойлери и има ли ръст на купуването на климатици заради жегите?

"Лятото е сезонът на бойлерите, това е традиционно. Търсенето се повишава точно заради профилактиките, които се правят от години. Ние го знаем, очаквахме го, подготвили сме се. Не мога да кажа, че този сезон е по-различен от предишните, които сме имали", посочи директорът "Бизнес развитие" в голяма търговска верига за бяла и черна техника Константин Бонев в студиото на "България сутрин".

Бонев обърна внимание на интересна характеристика на София - има квартали с парно и квартали без парно.

"Имаме магазини навсякъде и много добре виждаме, че в кварталите, където няма парно, търсенето на бойлери е сериозно целогодишно. Съответно кварталите, където има парно целогодишно и го спират за две седмици, търсенето не е толкова голямо", изтъкна гостът.

Инвестицията в бойлери е сравнително малка, докато покупката на климатик е доста по-сериозна, стана ясно от думите на Бонев.

"Ако човек иска да климатизира цялото си помещение, той трябва да купи 2-3-4 климатика и вече инвестицията става доста по-сериозна. Зависи и дали жилището е добре изолирано и доколко ще бъде ефективен съответният климатик", посочи още той.

"Пикът на климатиците е в два периода: в началото на лятото - когато хората се приготвят за топлите месеци, и в началото на есента - когато хората се подготвят за отоплителния сезон", отбеляза Бонев пред Bulgaria ON AIR.

"Моят съвет е хората да се приготвят май, началото на юни. Влезем ли в летните месеци, няма как, защото хората, които монтират климатици, са силно ограничени".

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase