Снимка: БГНЕС
"Не изтъквайте пред обществото, че загубата на този прекрасен човек, а и на един скъп самолет, е вследствие само на пилотска грешка". Това е част от пост на съпругата на загиналия майор Валентин Терзиев в социалната мрефа Фейсбук. 
 
В поста си Димитрина Попова разказва, че един полет се извършва не само от пилота, а от още много хора, заемащи различни позиции. Тя посочи, че мишената, която съпругът й е трябвало да порази, е спусната прекалено ниско. "Няма да допусна да си „измият ръцете“ с уменията на Терзиев, защото този човек, дори и с 12 часа за 6 месеца си е свършил работата перфектно", пише опечалената съпруга.
 
Ето и целия пост на Димитрина Попова:
 
"Само не изтъквайте пред обществото (защото то не разбира, ако не му се обясни цялата ситуация), че загубата на този прекрасен човек, а и на един скъп самолет е вследствие само на пилотска грешка, защото един полет не се извършва само от пилота – повечето хора така си мислят. Той е свързан с още много летателни позиции по време на полета, като на каква височина е пусната мишената (в случая прекалено ниско), фактът от прекалената й необичайно бърза скорост, воденето на пилота към целта, което се извършва от друг пост, защото той нищо не вижда в такава обстановка (през нощта и при новолуние), не вижда уредите и разчита на подадената информация отвън.
Още по темата
 
При всички тези факти, да го снишиш прекалено ниско, след като гони целта, с тази скорост, в тъмното без уреди, където небе и море са едно и да изтъкнеш, че това е вследствие на 12 часа нальот само на пилота е прекалено. Няма да допусна да си „измият ръцете“ с уменията на Терзиев, защото този човек, дори и с 12 часа за 6 месеца си е свършил работата перфектно, но е воден през цялото време с редица грешки, което е вследствие на липсата на опит на всички тези постове.
 
С две думи – натресъл си го буквално в морето и после разчиташ на неговите умения да коригира нещо невъзможно, и да казваш, че нещо внезапно се е случило след това. И да ген. Русев, аз Ви казах“ Благодаря!“ без укор, защото осъзнавам риска, но това не значи, че вече 5 дни в ума и сърцето ми не бушува буря ЗАЩО? допуснахте това да се случи. Не всичко понякога трябва да бъде на всяка цена, за да се покажеш пред някой. В случая визирам генерал да се покаже пред министър и министър да се покаже пред НАТО, а в същото време да нямаш нищо".

Коментари Напиши коментар

53

Анонимен

преди 10 месеца

удар във водна повърхност с 900 км/ч прави всичко на парченца. -----//////----- не съвсем всичко. Двигателите не може да ги разпарчетоса, двигстелят е нещо мноого здраво нещо и не е направен от алуминии.

52

Анонимен

преди 10 месеца

Значи ако от радара са го подвеждали и са му дали снижение под минимума, и те имат вина.Ако не са му давали такова снижение, а е изпълнявал визуален прехват, сам е сгрешил. При всички случаи за да стане беля, са се насложили няколко компонента, но винаги има основна причина и съпътстващи такива. При всички случаи, на тренировка приоритет номер едно би трябвало да е да се запази човека и машината, а не да се застреля някаква мишена.

51

Анонимен

преди 10 месеца

До 51Не се прави че не разбираш. Те са платени с домати и моркови ЗА ДА ГИ ИМА. А сега един самолет - назад. От миналата един вертолет МИ, от по миналата един вертолет Кугър...и т.н. все платени...ама по некви причини не са налични...Някой генералче дето се пъчи на Гергьовден няма ли да бъде материално отговорно??? Така че още веднъж ще ги платим ние с теб. Нищо че навремето са ги платили с краставици