Снимка: БГНЕС

Все още е трудно да се каже какво може да се е случило по време на полета на МиГ-29. Повече информация ще има, след като бъде извадена черната кутия на изтребителя. На борда му е имало и ракета, която помага за отчитането на резултати от стрелба и в нея също би трябвало да има информация за този трагичен полет. Това коментира пред БНТ журналистът от сп. "Криле" Димитър Ставрев.

Още по темата

Той предполага, че самолетът е летял на височина от около 5 км и в стремежа си да догони целта си се е спуснал на по-малка височина.

"Може да се каже какво се е случило след като се извади черната кутия. На борда е имало и ракета, от която също може да има ценна информация за този трагичен полет. Липсват всякакви ориентири, по които да се извършва самолетоводене. Разчита се само на познанието на ударите и особено при нощни полети това е много трудно. Човек трябва да преодолее инстинктите си и да се довери изцяло на показанията на уредите затова и полетите през нощно време са смятани за едни от най-трудните в авиацията", заяви пред БНТ Димитър Ставрев.

Според него нашите летци тренират престъпно малко докато в страните на НАТО часовете за обучение са около 100.

"Направете си сметка какви компромиси се правят и какви подготовки се пропускат и не се извършва достатъчно", каза Ставрев.

Ставрев не смята, че може да се откажем от МиГ-29, защото в момента няма кой друг да ни пази небето, тъй като по новите договори, сключени от миналото правителство, новите изтребители ще дойдат чак след 4 години.

В момента страната ни разполага с едва около 5-6 летящи МиГ-29 като сред тях е и падналия.
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase