Снимка: Правителствена пресслужба

Строим АМ "Хемус" в цяла Северна България.  Мост след мост се изгражда, работи се с голямо темпо. Това коментира премиерът Бойко Борисов, който обикаля Северна България.

Трудно е да се строят магистрали - да се осигури финансирането, да се отчуждят имоти, да се проведат процедурите, да се намери техника и квалифициран персонал. Затова политическите ни противници са направили магистрала само до Правец и после едно нищо, каза Борисов.

Още по темата
Работи се усилено по 52-километровия участък на АМ "Хемус" между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч. Вече са изградени десетки мостове като най-дългият е над 1,2 км.

Следващите 82 километра от магистралата в посока Велико Търново са на етап подготвителни дейности. "Хемус" е основен приоритет на нашето управление - парите са осигурени и с довършването на магистралата през 2024 г. цяла Северна България ще се развива възходящо, изтъкна Борисов, цитиран от правителствената пресслужба.

Нашите опоненти твърдят, че те представляват младите и умните българи. Нима всички млади ги подкрепят тях? Нима те имат патент върху иновациите? Те нещо повече ли са направили за науката от светилото в роботизирана хирургия проф. Григор Горчев? Той е лекар, спасил хиляди животи, помогнал на много хора. Той не спада ли към т. нар. "умни българи"? Нашите опоненти могат ли да се похвалят, че модернизират инфраструктурата на страната? Нека те да бъдат по-смирени и да се вгледат първо в себе си и в това, което са направили. Ние ще продължим да работим, да градим, да въвеждаме иновации и да показваме направеното, заяви премиерът.

По думите му продължава строителството на скоростния път Видин-Ботевград, магистралите Хемус, Струма и Европа. На финалната фаза са конкурсите за строежа на магистралата Русе - Велико Търново. Докато другите само приказват, ние всеки ден градим, подчерта Борисов.

Строителството на отсечката на АМ "Хемус" между Боаза и пресичането с пътя Плевен - Ловеч е обособено в три участъка. В първия от тях от "Боаза" до п.в. "Дерманци" има 6 големи мостови съоръжения, като общата им дължина е 3 км. Стотици строители се трудят всеки ден само по този 15-километров участък, като напредъкът е сериозен. И затова, и защото цялото финансиране за завършването на "Хемус" е осигурено - проектът е необратим. През 2024 г. от София до Варна ще се пътува по магистрала, посочи още той.

Полагат се асфалтовите пластове в участъка на АМ "Хемус" от "Боаза" до пътен възел "Дерманци". Много скоро по трасето, което сме строили 2 години, хората ще минават за 2 минути. Модернизираната инфраструктура в Северна България ще улесни всички шофьори, ще повиши пътната безопасност и ще привлече нови инвеститори. Затова колкото и да ни критикуват опонентите ни - ще продължим да строим със същите темпове, заяви Борисов.


 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase