Моловете отвориха врати и се появи въпросът дали са фалшиви намаленията, с които ни привличат магазините? И спазват ли се COVID мерките в големите търговски обекти? Комисия за защита на потребителите извършва проверки.
 
Проверките са подобни на тези от другите кампании, като например "Черен петък", защото магазините бяха затворени и трябваше да се установи на коя цена се прави намалението. Извършени са над 100 проверки, при които имаше 6-7 нарушения, което не е повече от традиционния дял - 6-8%. Това каза в ефира на Bulgaria ON AIR председателят на КЗП Димитър Маргаритов и допълни: "Анонсираните намаления са коректни". 
 
Според него  идеята е била да не объркват потребителите, че има някакъв много голям процент намаление.
 
"Следете цените като реална стойност, задължително е да бъдат посочвани старата и новата цена", посочи Маргаритов.
 
"Някои от нарушенията са свързани с процента на намалението, което го разбирате на касата при плащане. Това трябва да е ясно направено за потребителите. Санкционираме между 500 и 5000 лв. търговеца, в зависимост на тежестта на деянието", обясни той.
 
КЗП прави проверки съвместно с РЗИ, но основната им дейност е насочена към търговците.
 
"Съзнанието на самите потребители също трябва да е будно, предписанията трябва да се спазват", посочи председателят на КЗП.
 
Маргаритов коментира и работата на ски съоръженията в родните курорти.
 
"Започваме кампания тази седмица, вече се понапълниха ски курортите - следи се за съответствие на местата за настаняване и заведенията. По отношение на пистите е важно да се следи правото на информация - големи табели, категоризиране на пистите, за да се избегнат инциденти. Колкото и да е добре представена информацията, трябва съзнание за собствената отговорност. В по-особена ситуация рисковете са малко повече от обикновено", обясни събеседникът.
 
Той е на мнение, че интернет става "живия" живот и проблемите все по-трудно могат да се контролират. 
 
"Тръгваме да проследим дадена кампания и стигаме до Панама. Отвориха се нови онлайн сегменти, като например доставка на храна. Не е задължително цените на храните в онлайн магазините да са като тези във физическите. Имаме повече жалби от онлайн пазаруващи. Някои са за закъснели доставки, но сега малко се успокои обстановката", допълни Маргаритов. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase