Снимка: архив, БГНЕС

Онлайн търговци цакат с дебели надценки за опаковка и застраховка при покупки по интернет. При някои артикули опаковката дори излиза по-скъпо от самия продукт, а ако поискаме тя да е подаръчна, цената скача още повече, пише "Монитор".

"Поръчах от сайт намалена блуза за 19,80 лева. В момента, в който трябваше да платя, цената вече беше станала 39,50 лева. Когато попитах по телефона откъде идва разликата от почти 20 лева, ми отговориха, че се плаща допълнително за опаковката", оплака се потребителка.

При някои стоки допълнително оскъпяване идва и от задължителна застраховка. Например преса за коса се продава за 20 лева. Към цената обаче освен опаковката влиза и задължителна застраховка на продукта, както и на доставката му. Така цената става повече от два пъти по-висока.

От самата застраховка пък няма възможност да се откажеш, даже и да искаш, коментират потребители. Така дори артикулът да се продава с 50% намаление, както е при много от промотираните стоки, в крайна сметка плащаш повече, отколкото е регулярната цена.

"Във връзка с конкретния случай, при който опаковката излиза по-скъпо от самата стока, не съм запознат в детайли, но принципно трябва да знаем следното. Ако има допълнителни разходи, свързани с продажбата и не са ясно обявени, преди да натиснем бутона поръчай, то това категорично означава нелоялна търговска практика и може да бъде санкционирано от Комисията за защита на потребителите, но купувачите трябва веднага да съберат доказателства и да ги предоставят на експертите. Ако обаче те са били ясно написани, съответно потребителите трябва да четат внимателно, преди да поръчат", коментира Богомил Николов, шеф на Асоциация "Активни потребители".
 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase