Снимка: БГНЕС

Дрогираните шофьори да работят в моргите, реанимациите и травматологиите, за да видят какво са причинили на жертвите си, предлагат от ВМРО.

От партията искат и по-високи глоби за шофиране след употреба на наркотици и вдигане на минималното наказание за причинено ПТП от 3 на 5 години.

Още по темата
Промените са в Наказателния кодекс и вече са внесени в деловодството на Народното събрание. Те касаят чл. 67, ал. 3; чл. 343, ал. 3 буква б и чл. 343б, ал. 3.

Целта на законопроекта е да се намали броят на условните присъди, които се налагат чрез сега действащата правна уредба и да се постигне максимална превенция чрез превъзпитание на хората, които се качват зад волана под въздействието на наркотични вещества, мотивират се от ВМРО.

Статистиката за катастрофите у нас е доста притеснителна и за съжаление тя се променя в нарастваща прогресия последните години. Бруталният удар, довел до смъртта на журналиста Милен Цветков, направен с висока скорост и без никакъв спирачен път, е доказателство какво е влиянието на определени субстанции над хора, позволили си да седнат в това състояние зад волана.

Поведението на 22-годишния шофьор, непосредствено след инцидента, показва пълна липса на чувство за вина и отговорност за причиненото ПТП, пише в съобщението. Затова според вносителите на промените е важно, когато такова дело влезе в съдебната зала, възможностите за налагане на условна присъда да бъдат сведени до минимум.

Според тях приемането на предложението ще даде допълнителни възможности на държавата да наблюдава поведението на условно осъдените лица. А от гледна точка на обществения интерес ще възстанови в известна степен доверието на гражданите към държавата и в случаите, когато е приложено условното осъждане.

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase