Снимка: БулФото

Лоша кординация между ръководител полети и екипажа е най-вероятната причина за силната турбуленция на полет между Прищина и Базел. Това обясни пред Нова експертът по авиоинциденти Ангел Борисов по повод вчерашния инцидент, при който самолет на регистрираната в България компания ALK Airlines, който е летял от косовската столица Прищина за Швейцария, е попаднал в изключително тежка турбуленция. На борда на машината е имало 121 пътници.

Според него пилотите могат да прогнозират подобни явления, но трябва да получават навременна и актуална информация, за да планират заобикаляне на облака или отмяна на маршрута.

"Ръководител въздушно движение следи по трасето самолетите, които са прелитали преди това и уведомява следващите екипажи за налична турбуленция, особено когато говорим за гръмотевична деятелност”, обясни още той.

Още по темата

По думите му решението за заобикаляне на тези облаци се взима от командира на екипажа с уведомление на ръководител полети, че той се отклонява от трасето.

Валтер Колев - собственикът на самолета, пък призна, че при инцидента има пострадали хора.

"Има една жена с ударена вежда и един човек, който се е оплакал, че го боли вратът. Моят командир, който е там, лично е минал през всички пътници и се е уверил, че всички, освен тези двамата са здрави, но все пак е извикал медицински екип", обясни Колев.

По думите му, екипажът е действал така, както трябва да се действа, а турбуленцията е често явление, дори в чисто и ясно време. Този път обаче е била по-силна.

Самият инцидент е станал над Северен Тирол, докато самолетът се е опитвал да избегне гръмотевична буря, малко преди приземяването си в Базел. По думите на собственика на машината, причината за тежката турбуленция е низходящ въздушен поток, който е нямало как да бъде предвиден.

Относно слуховете, че вибрациите са успели да изтръгнат от местата им дори няколко седалки, Колев беше категоричен, че това не е възможно и не се е случило.

 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase