Училищна анкета на ЕК за дигиталната среда в школото съдържа въпрос и за половата идентичност на децата. Наред с отговорите дали дадения ученик е "момче" или "момиче", има още два отговора - "предпочитам да не казвам" и странният отговор "друго".

Още по темата
Деца от над 200 училища в България попълват анкетата, като въпросите са и за преподавателите. С тях завършва въпросникът за потенциала на училището в прилагането на дигиталното образование.

Програмата се нарича "SELFIE" и е разработена от Европейската комисия за насърчаване на иновативното образование. В българските училища е разпространена от Министерството на образованието, което очаква финалните резултати от училища, в които се учи по нови методи, в края на месец март.

Пред Bulgariа ON AIR директорът на столичното 31 СУЧЕМ "Иван Вазов" Надежда Николчева коментира, че притеснителното в анкетата е понятието "друго". Защото, по думите ѝ, ако ученикът иска да се самоопредели като някакъв, то трябва обезателно да има конкретика. По думите й пропускал се и фактът за реакцията на учениците.

"Ако този въпрос е имал за цел честен отговор, то едва ли е даден такъв. Имайки предвид възрастта на децата, очаквам почти всички на шега да са маркирали "друго", отбеляза Николчева.

В студиото на "България сутрин" сексологът Румен Бостанджиев изрази мнение, че е нелепо въпросът за пола да се задава по подобен начин. "Очевидно някой не е догледал нещата. Това от своя страна събужда една особена чувствителност у българина, че третият пол влиза в училище", отсече той.

Според психологът Ина Антонова пък полът е една от най-сложните характеристики на човека и не било редно да се ограничава по какъвто и да било начин.

"Аз като родител бих искала, ако детето ми реши, че е различно някой ден, това да бъде прието от обществото. Имам много пациенти, които се определят именно от този трети вид. И те по абсолютно никакъв начин не са по-малко качествени от останалите", заяви Антонова. 

Това се случи Dnes, за важното през деня ни последвайте и в Google News Showcase